KVÄLLSPASS

Under min tid i Norrköping tränade jag ofta sent på kvällarna. Gymmet låg i samma kvarter och var alltid öppet till klockan 22. Nu i Luleå så har vi nya rutiner. Oftast tränar både jag och sambon (ofta tillsammans) direkt efter jobbet. Efter middag och hemmapyssel så brukar kvällen vara nära sitt slut, speciellt om man hamnar framför datorn eller tvn.

Därför kändes det annorlunda att åka till gymmet kvart över åtta på kvällen. Tack och lov var solen fortfarande uppe så att det var ljust och inte riktigt kändes lika sent. Förvånande nog så var gymmet helt överbelamrat och fullt av aktivitet. Jag hade missbedömt Luleå-borna när jag trodde att jag skulle få ha gymmet för mig själv på kvällen. 

Jag gjorde ett litet försök på löpbandet igen. Benet är så konstigt och gör ont både lite här och där. Undrar om det beror på felbelastning eller något. Eller kan det onda byta plats bara så där? Konstigt är det. Men glad att jag kunde lunka på lite grann i alla fall. Löpning är ju så himla bra träning. Svetten rann trots att jag varvade med en hel del gång...


Kommentarer
Postat av: Malin

Ont i benet lite här och där. Japp det onda kan byta plats. Har ont på olika ställen olika ggr. Min naprapat säger att det inte är nåt konstigt. Mitt problem är att jag är spänd (stress och mkt datorsittande) mest i höger sida. När jag springer blir det obalans, smidigare på ena sidan o stelare på andra. Höften försöker balansera det hela och jag får en stel höft. Vilket sen gör att smärtan går ner i bak o ben. Han brukar massera axlar och knäcka höften för att lätta på trycket. Blev helt bra sist. Nu känenr jga dock igen efter intervallerna i tisdags. Så less på att inte kunna springa som jag vill :(

Får se om det blir nån tävlingsdebut på lärdag, jag vill ju så gärna. Men har lite ont nu. Ska vila och se.

Kram!

2011-04-14 @ 09:17:24
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ja det är så himla skönt när det är ljust om kvällen! Att få ha gymmet för sig själv sent på kvällen är så skönt. Men vårt stänger redan 21.00, och man måste vara "inne" före 20.00 för efter det kommer man inte in i lokalen. Suck.



Jag tycker i alla fall att du ska gå till en duktig sjukgymnast eller liknande om du fortsätter ha besvär. Vårdcentralen kan säkert inte göra något om jag känner dem rätt. Men någon som är duktig på sportskador kanske kan hjälpa dig med stretching, förslag på styrkeövningar, titta om du belastar fel på något sätt eller liknande. :)



Vi får kämpa på, vi kommer tillbaka! Hade du något cykelmål med säsongen också? Spännande!

2011-04-14 @ 10:27:17
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Ferdinand

Wow, tränar du riktigt hårt. Jag skulle komma ihåg när jag var sexton och drömt om att stå överst.



<a href="http://railroadman.net">Culturismo</a>

2011-04-16 @ 03:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback