HEMMA-YOGA-STUDIO

Så tog jag mig äntligen tid för att testa (en del av) min nya yoga-DVD

Den införskaffades alltså redan för en eller två veckor sedan men av någon anledning så har det inte blivit av...

Löpning, 27 min

4,3 km

Igårkväll värmde jag upp med en löprunda utomhus och jag försökte hålla farten upp något så när men hamnar ändå bara på jogg-fart enligt klockan. Hur som helst försökte jag ta i och körde lite fartlek så att jag fick upp pulsen rejält. Faktiskt skönt att vara ute även om det är frustrerande att det inte går bättre. Men nu har jag all anledning att hålla i och fortsätta - för att träna inför Tjurruset.

Yoga, 20 min

Det fick bli en mjukstart för min otroligt stela kropp. Ojoj, vad jag kommer behöva detta. Känslan som for genom huvudet och hela kroppen de första 10 (!) minuterna när vi enbart satt och andades: Hur kan det vara så jobbigt att bara sitta?

Min rygg och nacke behöver styrketräningen. Benen behöver stretchas ut och höften/bäcken behöver tenjas och mjukas upp.

Jag gjorde några solhälsningar och kom på mig själv stå och flåsa i hunden. Yoga är jobbigare än vad jag kom ihåg och än vad många verkar tro. Hungrig blev jag under tiden och avbröt efter en stund. Nöjd med att ha testat och nu gäller det bara att fortsätta och få in en vana på detta.

Filmen innehåller ett introduktionspass om 20 minuter och ett träningspass om 60 min.




Instruktör, spegel, yogamatta och deltagare

Kommentarer
Postat av: frida

Tjohoo! Du ska springa också! Vad skoj! Har samma DVD men pilatesskrivan, dem är bra.



Håller med svårt att få in ett annat tempo i löpningen, men du har väl pulsklocka som kan hjälpa dig med det?



Skoj att ses snart!

2010-09-09 @ 13:34:35
URL: http://fridfullt.blogspot.com
Postat av: Lisa

Man borde nog köra mera yoga än vad man gör.. synd att tiden inte räcker till allt man vill göra.



Ja jag kommer på måndag :)

Och om du tränar på söndagen så kommer du förhoppningsvis träna bort träningsvärken på måndagens pass! Jag har ju sthlm halvmarathon på lördag så tveksamt om jag kan göra något annat än att stappla fram efter helgen.. :)



Hoppas du får en toppen helg så syns vi på måndag! Wiie!

2010-09-09 @ 21:12:22
URL: http://silverscreen.blogg.se/
Postat av: Petra

Ibland är det skönt att träna hemma :) och du har rätt yoga är ju jobbigare än man kan tro! Men så härligt :)

2010-09-11 @ 18:14:01
URL: http://frokenpe.blogg.se/
Postat av: Miss Agda

Det är så otroligt skönt med yoga. Kände igen bilderna, trodde de var tagna hos mig då jag har samma dvd och samma dator :) Fast nu kör jag med en gravidyogadvd istället.

2010-09-12 @ 16:38:49
URL: http://www.missagda.blogspot.com
Postat av: Lisa

ah, jag maste ocksa komma igang.Har inte ens köpt nan DVD ännu. Var köpte du din?



Vad spännande med tjurruset, vilken grej!!

2010-09-12 @ 19:36:48
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Keron

Nu påminde du mig om att jag borde köra lite yoga igen! Och ja, det är faktiskt jobbigt! trodde det skulle vara en walk in the park men under ett och samma pass fick jag dels byta om till svalare kläder och öppna balkongdörren!

2010-09-13 @ 22:43:47
URL: http://keron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback