DAGENS TRÄNING

Hela dagen har jag känt ett sug efter träning, löpning och att få komma ut. Men så pendlar jag hem och sitter och nickar till på bussen och känner mig trött och hungrig. Lite ont i magen nästan. Känner inte alls för att springa, det är ju tungt och jobbigt... Tar mig trots allt i kragen och bestämmer mig åtminstone för att ta mig ner till gymmet och att det inte finns några ursäkter. Jag vet att jag kommer må bättre och bli piggare om jag gör det. Förhandlar mig mig själv och kommer överens om att minst 45 min konditionsmaskin ska det bli av...

Crosstrainer, 45 min

Det var roligt men så fort jag kom in på gymmet kände jag mig lite piggare och gladare. Jag trivs så himla bra i träningskläder och tiden bara sprang iväg på crosstrainern. Körde ett intervall-pass och hade bestämt mig för att inte mesa på utan ville bli riktigt trött. Jobbigt men härligt och hade inte ens musik i öronen förutom den allmänna som spelas på gymmet.

Styrketräning, 45 min

Med lite halv-dålig motivation och två dagar ofrivillig vila så kände jag ett stort behov av att få pumpa lite vikter eftersom kroppen kändes helt slö och slapp.

Hantelpress, bröst 7 kg, 3 x 15
Triceps, kick-back, 5 kg, 3 x 15
Biceps, 6-8 kg, c:a 3 x 10
Axlar, "arnolddödaren", 3 kg, 3 x 10
Axelpress, 3 kg, 3 x 10 (här skakade mina små axlar... så svaga)
Armhävningar, 3 på fot, 25 på knä x 2
Klättrande planka, x min
Mage, på bänk med tådipp och "kullerbyttslyft"
Mage, situps på pilatesboll
Rygglyft, med arm- och benlyft

Löpband, 20 min

3,6 km. Trots träningen innan och en begynnande hunger så gick det lättare än vad jag vågat hoppats på. Nästan så där så man tror att bandet visar fel - fast så fasligt bra gick det kanske ändå inte men jag kände i kroppen att det gick bra, att jag kunde springa på. Glad och nöjd med att jag kunde springa på 11,6 km/h de sista sju minuterna. Lagomt jobbigt och rätt slut när jag var klar...


Guldhantlar, det vore nåt!
(Bild togs på Ikeas utställning Tillsammans, som jag såg i Stockholm i söndags)


Kommentarer
Postat av: frida

45 min på cross är riktigt bra med tanken på hur tråkig maskinen är, enligt mig :). BRA sprunget, bra tempo! Kom hit så ska jag köra axlar med dig! ;)

2010-06-11 @ 09:01:13
URL: http://fridfullt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback