DAG ETT

Jag beslöt mig faktiskt för att inte skriva en roman om hur jag tänkt, vridit och vänt, resonerat och sedan kommit fram till. Om dåliga samveten hit och dit och det faktum att jag känt att jag faktiskt inte ens velat sluta. För att ge ytterligare en hint så har det handlat om huruvida jag ska ”försöka” och rädslan för att misslyckas. Det har varit mängder med frågetecken kring förbud eller minskning, straffrundor eller vinster, regler eller riktlinjer och vad som klassas som godis och vad som är bäst för mig... men så kom jag fram till att det var bara en massa skitsnack för att slippa komma till kärnfrågan.

Så nu har jag bestämt mig för att sluta äta skit
. Om jag ändå gör det så är det min förlust, mitt beslut och den dagen, den sorgen och så vidare…  

Jag har en trettio-dagars-plan och just nu är motivationen hög.

Sugen på: Att äta något, allmän känsla. Pepparkakorna på fikabordet på kontoret lockar.
Nöjd med: Bra sammansättning av lunchen med mycket bra sallad till fisken.

1/30 bra dagar.

Kommentarer
Postat av: Marie

...jag ska oxå försöka ge upp sötsakerna ett tag=) trots att man känner av att det inte är bra för en så äter man det ändå...illa! Så idag är min första dag, och målet är månaden ut till att börja med.

2010-01-12 @ 08:19:01
URL: http://sorgsen.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Hej! Jag läser din blogg ganska ofta och är själv inne på att sluta äta "skit". I mitt fall är "skit hittills definierat som "allt köpekaffebröd, godis på andra dagar än godislördag". En dag i veckan får jag äta hembakt fikabröd/kakor/muffins. Om jag vill och är sugen. Hur definierar du "skit", d.v.s vad är det du undviker att äta?

2010-01-12 @ 17:43:38
URL: http://camillasboklada.wordpress.com
Postat av: frida

lustigt nr jag gick in och läste detta inlägg, jag knåpade just på en variant av ett sånt här inlägg också. kör på, ingen skit bara hallon!

2010-01-12 @ 21:03:25
URL: http://fridfullt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback