MER SKIDOR

Måndagen bjöd på en smakstart med mer skidåkning. Samma spår jag åkte igår, runt runt men idag kryddade med fartlek. Maxintervaller med stakning mellan elljusstolparna och full fart uppför backarna. För att få ihop en timmes åkning kompletterades passet med ännu mer stakning på den perfekta raksträckan.

Nöjd över att ta ut mig ordentligt och faktiskt bli riktigt trött av stakningen.

Tio kilometer till samlingen och en skön känsla - idag igen!



Fick känslan av att det inte skulle finnas krig i världen om alla fick åka längdskidor i den här njutningsfulla miljön!



Kommentarer
Postat av: Anki

Åh, vad härligt det lät!



Blir det något skidlopp för dig i år med?

Postat av: Andréa

Precis sådär brukar jag tänka när löpnignen är som bäst. OM alla fick uppleva det här så skulle det inte finnas några krig.. antar att längdåkning och löpning är lite samma sak. fast på olika sätt.

2010-12-06 @ 22:25:28
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: lina

Ååh det ser helt underbart ut! Fina du!



Och tänk att det ligger bara ett stenkast från mig också :) Nä efter denna hektiska vecka är det bara och ta tag i skidorna :)



KRAM!

2010-12-06 @ 22:28:15
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Ulrika

haha. där har du en poäng - klart det inte skulle finnas krig om alla fick uppleva den harmoni det innebär att åka skidor!

2010-12-07 @ 09:35:46
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej! ser ut som att du åkte på ormberget?? bor också i lule, och hade tänkt åka skidor idag.. har dock inte hunnit fixa iordning mina klassiska ännu, bara skate.. funkar det att skejat på ormberget? Såg inte ut att vara pistat för det på bilden?! Ha en bra dag!

2010-12-07 @ 11:43:12
Postat av: Annika

Hej Malin! Jo, min svärmor skejtade igår. Även om det gick lite trögt i nysnön och finns en del småskräp i spåret så funkar det. Fler som åkte också. Har du åkt skidor länge/tränar du inför nåt lopp? :)

2010-12-07 @ 16:53:17
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: Malin

Är inne på min 3e vinter som skidåkare, har tidigare hatat det mest pga skolskidåkningen tror jag. men nu älskar jag det, och har faktiskt tagit mod till mig och anmält mig till tjejvasan 2011 =) Ska bli otroligt spännande =) Kul att följa din väg mot maran också, då jag planerade att springa min första officiella sommaren som gick, men ställde in pga skada, så nu siktar jag på halvmaran till våren/sommaren.. Inget vasalopp för dig denna gång? :)

2010-12-07 @ 17:40:31
Postat av: Annika

Malin: Vad kul! Jag startade hela den här bloggen tack vare tjejvasan :) Väldigt bra och kul att träna till :) Känner igen den känslan över skidorna också och var väldigt nervös inför premiärpasset i år också trots att jag njöt av nio mil på Vasaloppet. Preliminärt blir det Vasan nästa år också, har inte anmält mig eftersom det blev fullt men ska i vilket fall som helst ner med sambon och kompisar :) Har tänkt att jag ska känna efter lite hur träningen går. Tycker du ska blogga om din träning så jag får följa din satsning. Och även på löpning, synd med skadan!

2010-12-07 @ 18:52:18
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: Malin

ok, man kan ju alltid åka något av de andra loppen, öppet spår är nog inte fullt.. känner att tiden inte riktigt finns till en blogg just nu, vill hinna göra det helhjärtat om jag ska skriva. Skadan i somras var inte så mkt till skada (ont i ryggen), men jag missade det loppet jag planerat att springa, och då blev det bara inte att jag anmälde mig till något annat.. Kanske ses på ormberget någongång :)

2010-12-08 @ 06:41:42
Postat av: Annika

Haha, ja, du måste heja om du ser mig i spåret (eller nån annanstans). Jag har ju ingen aning om vem du är (när du inte har nån blogg... :)

2010-12-08 @ 16:44:49
URL: http://tremil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback