NYA MÅL

Tankeverksamheten snurrar, jobbar och spinner i mitt huvud.

Vasaloppet hägrar och det skulle vara kul att åka det igen. Att ha ett skidmål att kämpa mot igen.

Det största som talar emot är: Att jag har gjort det. Jag tror att jag funkar på det viset att det inte är lika roligt andra gången. Jag tror inte att jag kommer gå in för det på samma sätt som jag gjorde förra gången och den där häftigaste känslan av att övervinna och ta steget och faktiskt åka nio mil - det vet jag att jag kan (eller kunde åtminstone). Dessutom lovade jag mig själv under en jobbig period där jag mest kände mig "tvungen" att åka skidor att jag inte skulle åka nästa år...

Igår small det till och jag blev sugen på löpning. Ulrika peppade och sådde idéer om Tjurruset. Jag har lekt med tanken innan, det verkar vara grymt häftigt och kul. Lera, hårt slit och ganska lagom tid att träna till, ungefär 10 veckor. Just det här loppet kanske kan passa eftersom det är mer än löpning.

Det som talar emot: Löpning alltså, det är ju inte min grej. Det här löpsuget måste vara ytterst tillfälligt om jag känner mig själv rätt. Och så gillar jag egentligen inte att tävla, jag får ont i magen, ångrar mig och gillar inte alls att stå på startlinjen.

Slutsats just nu: Tränar löpning så länge det är roligt, som om att jag hade ett mål. Utan att anmäla mig direkt (om jag inte får något tokryck). Löpningen är även en bra grund inför skidsäsongen och så får jag fundera på alternativ till Vasaloppet så länge. (Mammas förslog nyss att jag kunde fortsätta efter Vasaloppet, eftersom jag när jag kom i mål efter Vasaloppet i år sa att jag kunde åka några mil till.) Jag behöver något som känns mer eller mindre omöjligt till en början och viljan att göra det möjligt...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Du är klok du! Jag är ju verkligen ingen löpartjej jag heller.. men just Tjurruset lockar eftersom det är mycket lera, slit och släp och inte bara hets efter en bra tid. Sen kommer jag säkert att ha mina våndor även inför det här loppet - men förhoppningsvis är de glada stunderna fler än de ångestladdade.

2010-08-03 @ 10:11:26
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Ulrika

haha. det är väl inte så stor skillnad på fem och sex km? ;-) För mig blir det tennis i höst som vanligt (2-3 gånger i veckan) och därutöver tänkte jag gå på lust (styrka, löpning, box, cirkelfys..) och träna varierat. Du har helt rätt - att träna ben och löpning är en svår kombination, men själva löpningen kan ju ses som en form av styrketräning för benen (åtminstone om man springer kuperat) så kanske att den rena benstyrketräningen får ske lite mer sällan fram till Tjurruset till förmån för backlöpning?

2010-08-03 @ 10:24:11
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Anna

Åhhh! Smart tjej! Jag söker febrilt efter ett mål... Men jag vet i sjutton :)!

2010-08-03 @ 18:18:39
URL: http://www.annoula.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback