KILOGRAM

Det tjatas om viktideal och om att "gå ner i vikt". Många stirrar nog blint på vågen medan de följer någon diet men jag vill slå ett slag för mätning istället för vägning. Sedan jag drog igång den här bloggen och i och med det nästan tredubblat min träningsdos och åtminstone tänker lite mer på vad jag äter så har jag gått ner... 0 kg. Vågen visar exakt samma vikt som innan. Och då vet jag ändå att något har hänt. Jag kommer i kläder som jag inte haft på över ett halvår och jag känner mig friskare och fastare. Jag ser skillnaden i spegeln men inte på vågen.

Tyvärr gjorde jag aldrig någon riktig mätning precis när jag drog igång och sedan kändes det onödigt och jag ångrar det lite men resultatet kom ju ändå.

Läste om samma fenomen på den här bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback