NYTT MÅL - TRE GÅNGER SÅ LÅNGT

Tjejklassikern är ännu inte avklarad. Jag har som bekant Lindingö tjejlopp 10 km kvar att genomföra och ändå börjar tankarna fara iväg mot nya mål.

Speciellt en alldeles särskild utmaning har legat och grott i bakhuvudet ända sedan jag åkte under målbågen i Mora i februari. Tiden går och nu är det faktiskt bara sex månader kvar till nästa års uppställning.

Jag har i stort sett bestämt mig. Trots att jag inte har någon att peppas/våndas tillsammans med och trots att det är en sjukt stor utmaning... MEN jag vill verkligen testa att åka VASALOPPET, 90 km. The real thing. Från Sälen till Mora.

Jag vill egentligen inte gå ut med mina planer innan dem är genomförda med risken att de inte blir av. Men bloggen är faktiskt i grund och botten mina alldeles egna träningstankar. Just nu undrar jag om jag är riktigt klok.

Så nu gör vi inte detta till en stor grej. Utan håll bara en tumme för mig, ge goda råd eller varför inte träna en skidrunda med mig i vinter...


Vasaloppet, jag?


Kommentarer
Postat av: Anki

Jag har ju egentligen alltid varit en styrketjej (började träna kondition först i våras när jag bestämde mig för att göra tjejklassikern) så är ju det jag i grund och botten egentligen alltid har brunnit för när det gäller träning..:)



Köra Vasaloppet lät riktigt skoj. Jag avslutar ju min klassiker med Tjejvasan då så jag nöjjer mig med den. Har dock alltid sagt att jag någon gång skall köra riktiga Vasan. Får kanske bli 2011. Just nu är jag alldeles för snål för att tycka det är värt att betala nästan 1400 kr för att starta i riktiga och sedan tror jag att Tjejvasan får räcka för mig i år, även om jag hade kunnat använda den som uppvärmning inför riktiga Vasan..:)



Egentligen är mitt mål och har varit i många år att någon gång genomföra riktiga klassikern. Det är dock inget jag vågat nämna allt för mycket på bloggen ännu..ler



Hoppas du får riktigt skoj om du bestämmer dig för att köra i alla fall. Jag tror det kan vara en riktigt rolig upplevelse!

Postat av: Dessi

Jag tror du kommer kirra det galant! Du är så driftig och duktig med allt annat :) Men om du inte skulle åka Vasaloppet så tycker vi nog om dig ändå ;) hihi.



Kram!

2009-08-14 @ 11:21:32
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Anna

Jag ska också springa! Men det kommer att gå åt skogen, men... i mål ska jag hihi. Och jag är redan nervöööös!

2009-08-14 @ 13:16:06
URL: http://metrobloggen.se/annoula
Postat av: Lina

Jag tränar gärna skidor med dig i vinter!

Nu när jag ska flytta till en vinterstad är det ju helt klockrent att börja träna längd :-)



Annika du är stark, har en otrolig vilja och kämparglädje. Du klarar det, det vet jag! Tycker verkligen att du ska ta dig an utmaningen sälen-mora för du kommer att lyckas!



Kram!

2009-08-14 @ 13:47:43
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: mickehero

Tjena, hittade din blogg via cykelklubben och dess rideofhope-bloggar, kul att läsa om folks träning och mål när man själv mest har soffpotatisar inom bekantskapskretsen i övrigt :).



Du fixar Vasaloppet, no problems, säkert hela klassikern om du ger dig fan på det liksom :)!



Jag körde Vasaloppet för flera år sedan genom jobbet (dåligt tränad) och hade bakhalt i 9 mil, blev omkörd av de flesta, bl a av en kille i vikingahjälm och av en tjej med övningskörningsskylt på ryggen. Tror jag gick i mål på strax under tio timmar. Sista biten hade de satt ut tända marschaller längs med spåret, stämningsfullt men också en hint om att det var dags att pallra sig i mål innan solen gick ner :).

Efter det föddes idén på att passa på att göra resten av klassikern också, så det blev inköp av landsvägshoj inför VR och lite annat och sen dess har jag iaf kört Vätternrundan varje år och blivit fast i räserträsket. Det ena ger det andra :).



Stort lycka till, håller en tumme då :)!

2009-08-14 @ 13:48:55
URL: http://trimmadelvisp.blogspot.com/
Postat av: Lina

hihi joo min blogg kommer att förvandlas till en riktig vinterblogg senare :-) Ser mycket fram emot det!



Per kommer eventuellt få förflyttning i oktober, hoppas tidigare. Vi kollar hemnet hela tiden, vi är på jakt efter bostadsrätt. Just nu är det torka, men hoppas att det dyker upp något snart. Men man kan nog glömma stilen på lägenhet som vi har nu, verkar inte finnas allt många sekelskifts i Luleå tyvärr :-( tråkigt för jag älskar verkligen lägenheten vi har nu!



Men åh vill spola tillbaka tiden nu!

Vill vara på sadeln och cykla med er!



Kram igen!

2009-08-14 @ 13:53:16
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Malin

Nä vilka roliga tankar!!! Jag vill jättegärna vinterträna med dig, vore skitkul!!

Kan du inte vänta med stora till 2011? Jag ska ju åka Halva nu, men skulle kunna tänka mig att köra hela och vore ju kul att göra tillsammans. Eller går det att åka både Halva o Hela samma år? ;) :) Ska dessutom förmodligen åka stafetten med jobbet. Måste kolla upp vilka dagar det är... Åhh det är så kul att planera....fast lite läskigt oxå :)

2009-08-14 @ 14:47:31
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Andréa

Klart du klarar det! Och det är ju bara bra att du delar med dig av tankarna redan nu, då får du lite krav på dig själv :)

2009-08-14 @ 19:02:13
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: emilia

Oj vad roligt, det är klart du kommer klara det. Det är något jag också ska göra någon gång i mitt liv

2009-08-14 @ 19:13:21
URL: http://enmilia.blogg.se/
Postat av: JoHo

Men jaaaa, SÅKLART att du ska köra Vasaloppet i vinter! Det kommer du klara galant. Och förhoppningsvis även NJUTA av! Heja du!

2009-08-14 @ 23:30:50
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: izza

Ååh, roligt!! Kanske kanske att jag hänger med dig också!!Hihi. Vi får dra ihop något vinteräventyr med skidor!!

2009-08-17 @ 19:18:15
URL: http://runrunner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback