MINA FÖRVÄNTNINGAR

...inför Tjejmilen krymper för var dag som går.

Jag inser att det var väldigt knappt med tid mellan semestern och loppet och någon löpträning att skryta om har det inte blivit under sommaren. Man blir lurad av att man är aktiv på andra sätt - men för att bli bra på löpning behöver jag träna löpning. 

Som tur är var Tjejmilen redan från början bara tänkt som ett genrep inför Lidingö Tjejlopp men det är inte roligt att känna att fem kilometer är en plåga mindre än två veckor till mitt första mil-lopp. Jag hade ju kommit över den tröskeln i våras. Men... man kan inte leva på gamla meriter.

Fakta är att jag bara har sprungit milen åtta gånger, någonsin, i hela mitt liv. Visserligen är det likställt med det senaste halvåret men ändå. Och jag har aldrig sprungit mer än 10,5 km.

Nu ska jag inte muttra mer utan tänka om, tänka positivt. Jag gör så gott jag kan på den här korta tiden och se vad det kan ge. Sedan ska jag hålla i löpningen fram till Lidingö-loppet och förhoppningsvis var lite piggare, snabbare och i bättre form då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback