LÖRDAGENS PASS 4

15:00-16:00 Dans och 17 minuter styrketräning

Jag hade medvetet valt att önska danspasset sist på dagen. Det skulle inte spela någon roll hur trött eller pigg jag var för det är så sjukt svårt att dansa.

För några år sedan körde jag streetdance på ett gym i Sundsvall och genom att nöta stegen vecka ut och vecka in började stegen och takten och beatet att sätta sig. För det är ju det som är det svåra. Att bara göra stegen, gå från höger till vänster, räkna 1,2,3,4 och böja sig fram, böja sig hit och dit är nog så kämpigt. Jag har så dålig koordination. Men att få till känslan av faktiskt dansa därtill, är långt bortom dessa knappa 45 minuter.

Jag tycker att instruktören Caroline Nilsson gjorde sitt bästa för att få oss att slappna av och det var grym musik som gjorde att man åtminstone ville dansa. Däremot så var hon äckligt duktig och ännu mer äckligt fräch jämfört med oss(mig iaf) när vi kom instövlade efter tre hårda pass, trötta och svettiga så man ville knappt se sig själv i spegeln alls. Men det var roligt! Och vi blev duktigare och duktigare allihopa!



Sen skulle vi även klämma in 17 minuters styrketräning enligt Gymglams egen träningsdvd, och hurra(!?) ännu mer utfall. Jag tror iaf att de flesta lyckades suga ur den sista musten ur oss innan dagens träning var till ända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback