LÖRDAGENS PASS 2

10:45-11:45 Boot Camp

Det var dags för passet som symboliserade hela dagen. Vi fick instruktion om att inte ta med vattenflaska till passet eftersom vi skulle förflytta oss. Eftersom solen gassade och vi slet som djur var jag extremt törstig - men överlevde ändå.

Härlig miljö i Hagaparken och respektingivande instruktör från norska militären.

Om jag kommer ihåg någotsånär så var passets upplägg ungefär:
-Jogg till parken
-Styrkeövningar i par: håll i hand och dra/tryck. Kull på alla fyra. Kull på två ben.
-Stå i fyra led och förflytta hela ledet i planka med överhopp
-Situps med klappmot kompis
-Bära en kompis på ryggen, byte, bära kompis - uppför
-Dips mot kompis knän
-Förflyttning framåt på alla fyra med kompis hängandes under runt ryggen
-Bröstlyft mot stående kompis (fick köra med instruktören)
-Hoppa upp på kompis rygg, klättra runt ett helt varv
-Armhävningar (på befallning upp, ner)
-Klättrande planka (på befallning upp, ner)
-Jogg tillbaka
-Benböj med kompis på rygg
-Ring med upprepande benböj och jämfotahopp i takt

Jättenöjd att jag hann få på mig pulsklockan. Kolla in min pulskurva.
Maxpuls noterad under passet: 190 (Det innebär den högsta registrerade pulsen på min klocka, tror min maxpuls är 193)



Grymt kul med enkla medel. Häftigt att se att det var så jobbigt även pulsmässigt men bra med små återhämtningar när man turas om.

Kan dock ej säga exakt under vilken övning maxpulsen kom, antingen när jag bar min kompis uppför backen för då skrek rumpa, lår och vader eller när vi förflyttades oss i led och låg i planka och sedan gjorde en liten rush med hopp över kompisarna?

Kommentarer
Postat av: emliscious

tja tjejen och tack själv! jag tyckte vi gjorde det bra, trots att jag är sjukt osmidig! Tyckte lite synd om dig!! ;)

2009-04-27 @ 11:35:52
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Coyntha

Oj vad kul du hade pulsklockan!! Jag hade min men hann inte att sätta pulsbandet!



Visst var det roligt?



Ha en bra vecka! kram



PS Har du träningsvärk idag?

2009-04-27 @ 11:36:32
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
Postat av: Malin

Jag glömde min pulsklocka hemma. Visste väl att det var nåt man skulle missa att ta med. Gjorde kanske inte så mkt då min klocka är alldeles för simpel och kan bara kolla pulsen vid ett pass. Hade säkerligen inte hunnit skriva upp pulsen mellan passen. Oj vad sugen jag är på att köpa en bättre klocka som man kan koppla till datorn o få utförliga grafer. Får skriva upp det på önskelistan!

2009-04-27 @ 12:10:59
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Lotta

Kul att du kom ihåg alla övningarna under boot camp-passet! Visst var det en kanonhärlig dag!?

2009-04-27 @ 21:20:00
URL: http://www.fullfartframat.se
Postat av: Anna (orka mera)

Det här var mitt absoluta favoritpass under dagen. Grymt skojig och grymt jobbigt! Vill mera!!!

2009-04-28 @ 22:29:52
URL: http://blogg.piggelina.se
Postat av: Malin

Verkar som om ni hade grymt kul! Testade precis att hoppa upp på sambons rygg och klättra runt.. :) Det var svårt! Men kul!

2009-05-01 @ 10:45:15
URL: http://malinhalsofreaket.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback