EN BARNVÄNLIG LÖRDAG

Nu känner jag mig hyfsat kurerad från några dagars förkylning. Det har inte blivit många knop gjorda de sista arbetsdagarna men helgen är just i detta nu fylld av finbesök, mys, skoj och bus. En av mina bästa vänner Linn och hennes 4-åriga dotter förgyller mitt veckoslut.

Lördagen har spenderats på Teknikens Hus i Luleå. Vi har åkt buss, kört båt, sprängt i gruva, tillverkat en egen kartong, jagat papperstussar i en fläkt, kört ett tåg och lyft ett stort flygplan, svarat på frågor om barnen i Afrika, gjort en pingvin och massa massa mer.

Både jag och Linn var helt slut efter dagens upptåg medans fyraåringen ville fortsätta busa när vi kom hem igen. Men efter frisör-lek, kurragömma, affär och gympa i sängen så landade vi till slut på en mysig restaurang i närheten och gjorde kväll med ett glas rött till.

En mycket aktiv men annorlunda dag.


My och jag på väg till Teknikens Hus.


Glada tjejer.


My gjorde en pingvin


Jag och Linn andas ut efter en dag med full fart

Kommentarer
Postat av: Anki

Vad skoj med teknikens hus. Dit var vi några gånger under studietiden också. Dock hade vi tyvärr inga barn att skylla på när vi själva lekte som 3-åringar...haha..

Postat av: Elin

Fina ni är!

2011-10-30 @ 13:00:34
Postat av: Jonna

Vilken dösnygg höst-outfit du har! Du är ett riktigt modelejon :) Lät som en kul helg. Man är helt färdig efteråt men samtidigt är det skönt att förflytta fokus emellanåt och låta de där vildarna styra och ställa :)

2011-10-30 @ 19:37:40
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Sofy

Wow vilka kul grejer ni gjort, den där fyraåringen måste ha haft en grym helg!

2011-10-30 @ 19:51:23
URL: http://www.uppochhoppa.se
Postat av: Helena

HÄRLIGT!

Ni verkar ha haft en superhelg. Nu är du inkörd med 4åringar... När vill du passa Lea ? ;)

2011-10-31 @ 13:41:12
Postat av: Karin

Vad mysigt!

2011-11-03 @ 11:05:11
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback