TRÄNAT

Bra lugn träning som jag sysselsatt mig med den senaste tiden:

Yogalates. Kombination av yoga och pilates. Stretch, styrka, kärnövningar, andning och medvetenhet om egna kroppen.



Promenader. Underbart höstväder. Frisk luft. Sol som ger energi. Vackra färger. Perfekt att öva mindfulness och att vara i nuet.



Cikulationsträning. Lätt styrketräning för nacke, axlar, skuldror för att sätta igång blodcirkulationen och ta bort spänningar. C:a 15 reps av de vanligaste styrkeövningarna: Bicepscurl, tricepspress, axelpress + flyes, bröstpress, stående rodd. (Jag hade snarare 3-5 kg istället för 10 kg)



Kommentarer
Postat av: Jonna

Vackra höstbjörkar och löv.



Det är lätt att förflytta gränsen för vad man är "nöjd" med. Ett tag var man kanske nöjd med 2-3 träningspass per vecka. Sedan blev det 4-5. Sen är man inte nöjd med mindre än 6-7 pass... trots att snytingarna avlöser varandra i form av stress och sämre hälsa... (jo jag känner igen mig) För de "allra flesta" är ju faktiskt 4 pass BRA och MYCKET träning. Sen handlar det ju om vad man fyller passen med.



Jag tycker det låter hälsosamt, om än smärtsamt, att gå igenom denna process. Du kommer komma tillbaka, på det sätt du själv vill. Hursomhelst rikare. KRAM!

2011-10-14 @ 13:04:08
URL: http://fartfylld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback