HEMMA-ODLING

Jag är så glad i min balkong och mina odlingar. Förutom blomplantor, smultron och en del kryddor som jag satt som frön så har jag för första gången satt potatis!

Det var ren och skär lycka att se de fina första bladen från groddarna sticka upp ur jorden när jag kom hem från min Sundsvallssemester.

Det är otroligt häftigt och spännande att få något från grunden och se det växa mitt framför ögonen. Jag håller alla tummar och tår att allt får växa till sig och bli ätbart längre fram i sommar.






Kommentarer
Postat av: Ulrika

Mina potatisar har också börjat komma upp i jorden, ett sant nöje att se dem växa till sig mer och mer för varje dag! Det ser ut som att du har haft en mycket fin och mysig helg, alla bilder på mat gjorde mig riktigt hungrig...



Svar: Tack!:-)

2011-06-08 @ 17:24:26
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com
Postat av: Anki

Vad mysigt med en massa odlingar på balkongen. Hade tänkt ha det jag med men har bara blivit två blommor så går väl sådär skulle man kunna säga..:/

Postat av: JoHo

Visst ÄR det något speciellt med att odla själv... SÅ häftigt att följa förloppet. Och jag tror SÄKERT att det kommer bli ätbara grejer om några veckor :D

2011-06-10 @ 22:25:18
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback