FUNDERINGAR

Att tävla eller inte tävla. Eller att åtminstone ha ett mål. Det är frågan.

Marathonsatsningen gick åt skogen och jag har fått ännu större respekt för distansen och även för löpning generellt som sport eftersom den är så pass skadedrabbad.

Just nu går träningen allmänt sett riktigt bra och jag känner mig driven mer eller mindre varje dag. Dock är det alltid roligt att ha ett mål. Något att sporras lite extra av.

Nackdelen är ju att jag inte gillar själva tävlingsmomentet - fast jag är ändå lite sugen på någon typ av utmaning. Annars så skulle jag kunna ha ett tidsmål för mig själv. Springa milen på X antal minuter. Klara att springa X antal kilometer. Eller så blir det något lopp ändå. Jag funderar på halvmara (kanske mer rimligt) eller Tjurruset (som påminde om loppet per post här i veckan) eller något helt annat... det behöver ju inte vara löpning.

Jag får inte glömma bort en viktig del i det hela. Jag känner glädje och lust inför löpningen. Jag vet att jag sagt det förr men det är verkligen häftigt.

Kommentarer
Postat av: Karin

känner igen mig! Det kan vara kul att ha ett mål och tävla mot sig själv.. ibland har man för höga krav bara, men man får göra det för att det är kul och ger inspiration!

2011-06-13 @ 15:26:28
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ja, det där är verkligen något att fundera på... tävlingar är så både-och tycker jag. Skitkul och motiverande, men ibland även hämmande och stressande. Tiden före och efter en tävling kan bli påverkad, justerad. Jag är också sugen på nya mål... kanske terränglopp! Vansbro halv- och helmarathon går visserligen redan 6 juli men terrängen ser fantastisk ut, du kanske såg bilder på min blogg. Jag kan fixa boende till dig i Leksand om du vill springa :) Det finns väl någon form av fjällmarathon också som låter intressant. Halv- eller helklassikern lockar också. Det svåra är kanske att välja :)

2011-06-14 @ 09:18:59
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Jag gillar inte heller själva tävlingsmomentet i tävlingar så jag håller mig gärna till utmaningar istället. Har bland annat blivit lite sugen på Tjurruset men får klura lite mer på om det bli något sådant... Nästa utmaning blir sommarens tiomila-vandring på Kungsleden tillsammans med Maken, ser fram emot det!

2011-06-15 @ 14:07:45
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com
Postat av: Carl-Magnus

Tidigare har jag inte tävlat något men nu har jag en helt ny strategi: tävla så mycket som möjligt! Det blir mer avdramatiserat då. Och om du inte känner dig helt i form till loppet, skitsamma, ta det som ett lite hårdare träningspass, du får en ny chans snart ändå. Sen gillar jag den där känslan av att stå i starten och trängas och vänta på signalen! Boka upp dig på allt du kan. Utnyttja lokala lopp!

2011-06-16 @ 02:49:46
URL: http://www.järnpöjkarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback