FÖRSTA RIKTIGA LÅNGLÖPUTEPASSET

Helt plötsligt så öppnade sig möjligheten för löpning. En söndag. Nollgradigt. Kanske till och med långpass, började jag fundera...

Det skulle vara roligt att slå årets längsta distans på 12,8 km och börja mata på med långpass inför marathon.
Jag vill dock inte ta mig vatten över huvudet utan ska försöka tänka smart vad gäller löpningen och ta det bitvis framåt, lungt och i kroppens takt. 

Nu hade jag gårdagens skidpass i benen och inget sällskap och ingen musik. Men jag joggade på och hade med mig vätska och stannade och drack i lugn och ro. Jag kände ingen stress över hastigheten utan idag skulle det bara handla om att vara ute lite längre tid. Minst en timme och gärna en och en halv.

Det var otroligt varmt och jag fick väldigt snabbt ta av mig både fleecekragen och vantarna! Puh, så svettigt. Fick världens vårkänslor. Massor av folk ute. Promenerandes, joggandes och på kälke eller skoter. Dock ingen sol idag men ändå. Jag sprang på okänd mark och genom bostadsområden jag inte kände igen. När jag trodde att jag skulle komma till Universitetet visade det sig istället att jag hade hamnat uppe på Ormberget bakvägen och kom ända fram till skidspåret. Typiskt att jag har sådan dragningskraft dit upp.

Benen rullade på av sig själva och jag var ute i en och fyrtiofem. Femton kilometer blev det också och årets längsta pass. Det du Annika, trodde du inte om dig själv.

Men inte heller en dag för tidigt egentligen. Alla marathonprogram jag sneglar på springer ju redan allt från 15 till 25 km på långpassen. Nu blir det nästan en veckas uppehåll på löpningen i väntan på Vasaloppet. Sen ska jag börja springa med fullt fokus.


Utan vantar!


Okända vägar.


Rätt nöjd tjej...

Kommentarer
Postat av: Andréa

hur bra som helst ju!

2011-02-28 @ 09:32:26
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Annoula

OH! Skitbra tjejen!

2011-02-28 @ 11:00:26
URL: http://www.annoula.se
Postat av: Jonna

Vad härligt! 15 km är långt ju! Jag längtar också som tusan till att få börja lägga fullt fokus på löpningen fr.o.m. nästa vecka :D



Tror jag hamnar i led 7. Möjligen 6, men troligen 7...

2011-02-28 @ 16:23:35
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Anki

Vad härligt! Längtar efter att få ut och springa jag med..:) Blir VasaStafetten på fredag men sedan hoppas jag få till lite löppass..:)

Postat av: Helena

Grymt jobbat!!!

2011-03-01 @ 21:46:39
URL: http://www.healthbyhelena.com
Postat av: Jonna

Hej Annika. Hoppas allt är bra med dig och att du är frisk? Du har inte bloggat på några dagar?



Tyvärr är jag allt annat än frisk just nu. Känns förjäkligt bittert, vet inte om jag kan starta på söndag. Om det blir så att jag inte startar så följer jag spåret och sambon från sidan... skulle vara kul om jag visste ditt start-nr, så kan jag heja på dig? =) om du har lust får du gärna maila det på [email protected]

2011-03-03 @ 11:15:14
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Bra jobbat! Alltid skönt att utmana sig själv och känna att det håller hela vägen.



Låter underbart med långa löppass och solen utanför mina fönster får det verkligen att spritta av löplust i benen. Synd att fortfarande har ont i ena foten men jag håller tummarna för att det snart går över så att jag får knyta på mig löparskorna igen...



Lycka till på Vasaloppet!

2011-03-03 @ 14:56:23
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback