BLOGGER BOOT CAMP, DAG 1

I helgen har jag varit i Stockholm på Blogger Boot Camp och umgåtts främst en massa med härliga Frida och Erika. Men även minglat loss med ett 70-tal träningsglada själar. Det var även fantastiskt roligt att äntligen få träffa vissa bloggare för första gången in real life. Vissa följer jag dagligen och har mer eller mindre pratat med varje vecka och det känns som att man redan känner dem... i alla fall deras tränings-alter-ego.


Jag, Frida och Erika - svettiga efter första grymma passet!


Välkomstskylt


Mingel

Dagens första pass var även dagens roligaste behållning. Primal fitness / Parkour som bidrog till enorm svettutveckling, skratt och senare en hel del träningsvärk. Jag gillar att testa nya saker - åtminstone inom den genre som jag gillar. Det här var kondition, styrketräning och lite lek samtidigt. Vi tränade precisionshopp, krälade på golvet som alligatorer, rusade runt som galna apor och försökte stå på huvudet.




Krabbgång instrueras


Många djurater imiterades

Pass nummer två jag körde var ett Body Combat och trots att det var år och dar sedan jag körde det sist så kändes det som om jag kunde hela koreografin. Det är roligt att sparkas och slåss men jag föredrar nog vanlig kampsport och mer tekniktänk. Det var lite som ett vanligt pass på gymmet hemma - fastän något mer entusiastiska deltagare.

Ett kul inslag under lunchen var styrkemätning och jag var glad att så många av oss ville och vågade testa på tävlingarna. Det var jägarvila, 90 grader mot en vägg så länge man klarade av. Plankan, på armbågar och på tå, så länge man klarade av. (En gullig Eva imponerade stort med sina 8:13!) Även maxtest av armhävningar och dips mot bänk under 60 sekunder.

Under tredje passet som var någon slags danspass passade jag på att vila. Det gällde ju att ha krafter kvar inför dagens riktiga kraftmätning: NMT-passet med Marathon-Mia.



Jag var rätt mör och trött och hade lite svårt att ladda om inför det kommande Boot Camp-passet. Jag antog att det skulle bli ruggigt tufft och jag ville vara mer taggad än vad jag kände mig. Men redan under presentationen av Marathon-Mia och hennes NMT-kollega Johan (fd yrkesmilitär) och deras regler för passet så snäppade jag upp och kände att "nu kör vi".

Massor av roliga par-övningar. Det var grym stämning och massa bra pepp. Löpning, armhävningar, brottning, knäböj med kompis på ryggen, björngång, skottkärran, situps, burpees osv.

Det mest jobbiga och som fick mig att känna mig extremt tung och trött var löpning uppför en kulle, fem burpees och så upprepande av detta ett gäng gånger. Vi jobbade två och två och min partner fick bitvis släpa mig upp för kullen efter burpeesarna som i sig är enormt konditionskrävande och mina ben ville inte riktigt lyda. Det är tur att det är roligt att bli totalt utmattad också.


Jobbigare uppvärmning än man kan tro, jagis. Foto: Erika


Balans och styrka, kul att träna utomhus. Foto:Erika

Sen var det fantastiskt skönt att duscha, ligga på sängen en stund hemma hos Frida och så småningom svida om till middagsstassen och dagen till ära blev det höga klackar. Av olika anledningar valde vi att avstå från den gemensamma middagen och spendera kvällen på egen hand för att ta hand om varandra på bästa sätt.


Roligt att ha något annat än träningskläder också


Supermysig middag. Erika och jag.

Kommentarer
Postat av: JoHo

JÄTTEKUL att äntligen träffa dig och få ge dig en kram på riktigt! :)



Och kul att läsa om BBC-passet som jag ju inte var med på. Verkar ha tömt ut energireserverna rejält! :P



Kram!

2011-04-18 @ 23:01:27
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Anki

Riktigt skoj att ses på riktigt i helgen! :)

Postat av: Petra

Såg ut att vara en mysig helg! Och vilket fantastiskt väder för utomhusträning!!



Tråkig att benet krånglar för dig fortfarande. Det är ett tufft beslut men jag tror du gör helt rätt i att inte starta, det finns ju så många andra tillfällen (och nu är ju maran dessutom så nära). Hade själv problem med ett ben men det har läkt ihop bra nu...



Hoppas du kan köra alternativträning under tiden!

2011-04-19 @ 09:26:05
URL: http://petra-running.blogspot.com
Postat av: Sofy

Hej! vad kul det var att ses, längesen sist, och underbart att höra att allt är så bra i Luleå!

Kram!

2011-04-19 @ 09:47:23
URL: http://www.uppochhoppa.se
Postat av: lina

Snygging i skinnjackan!!!



Jag har fått rapport om att det är shortsväder i Småland, 17 grader häromdagen och solen ska fortsätta stråla hela helgen :)



frukt är ju min last ;) pyttsan! he he!fibrer får man också försöka hålla sig ifrån då...bara lättsmält mat när man ska springa längre. fick ni något tips på vad som kan va bra att äta?



Jo förresten fick ett mail av Gunilla ( hon som vi pratade med efter min cykelklass, om några rundor i lule) hon åker till Mallis idag, men att vi skulle höras när hon kom tillbaka och kanske bestämma lite om några turer! Det tycker jag vi gör! Börjar bli dags att rasta racern nu! :)



Ha en superfin påsk!!!



Massa kramar!!

2011-04-19 @ 11:05:18
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: frida

Tack för den fina helgen tillsammans. För din omtanke och energi!

2011-04-19 @ 22:24:41
URL: http://fridfullt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback