ROSA BANDET-DYGNET, KL 08-13

Jag kravlade mig upp från gymgolvet kl 8 och kände mig lite mosig i huvudet. Hade dock fått ett ryck innan jag gick och la mig och bestämt mig för att köra ett extra träningspass, Body Balance, som också var till förmån till Cancerfonden.


Inspirerande ord på väggen i salen

Charmige Jim var instruktör och eftersom jag missade samtliga hans tre spinningpass så kändes det inte mer än rätt att jag åtminstone testade Body Balance. Det var ett pass influerat av Thai Chi, Yoga och balansövningar. Jag glömmer bort emellanåt hur roligt det är med yoga men detta var ett riktigt skönt och härligt pass som får mig att vilja yoga mera. Uppskattar Jims ledarstil och diskreta instruktioner underövningarna samt att de visade olika svårighetsgrader. Min rumpmuskel protesterade dock några gånger men i övrigt gick det över förväntan och svetten rann även under detta pass.



Handlade frukost i receptionen (som bemannades av supertrevliga Catharina och Carina) och käkade mina pannkakor tillsammans med Erika, Andrea, Susanna och Sara.

Klockan 11 var det dags att hoppa på cykeln igen för att avverka de sista två timmarna.

Första passet instruerades av två ledare från SATS som ledde varsin del. Jag minns det som ett bra pass även om jag blandar ihop detaljer från ala olika pass under dygnet. Benen kändes fortfarande pigga och det var så kul att köra på.


Linda och Magnus under passet All in!

Här fastnade jag på bild också...

Så var det dags för finalen. Två rosa flickor tog oss igenom en tuff timme i olika trappsteg. Bra musik som fick mig att ta i det där lilla extra.

Under slutet av passet började det ramla in deltagare, instruktörer, arrangörer, fotografer och lokalen var sprängfylld av glada påhejare!


Inger och Maria leder oss i MÅL...

Det var stort, mäktigt och häftigt att få vara med och cykla till applåder och jubel... och så till rytmen av låten som döpt hela passet med namnet: Over the hills and far away...

Rosa skumpa serverades och Maria berättade med gråten i halsen om hur idéen till 24-timmars-spinningen kom när hennes mamma fick cancer. Eftersom svetten redan rann märktes det knappt att mina tårar också kom... Rörd över allas prestationer och över hur fantastiskt roligt det kan vara att göra något så bra!

Här finns ett klipp precis från sista stigningen.


Hela glada gänget bakom det rosa fantastiska eventet!


Sju cykeltimmar och ett Bodybalance-pass senare: SKÅL och TACK för den här gången!

Kommentarer
Postat av: emelie

Bra jobbat tjejen! Jag är imponerad. Både av din prestation och erat bidrag till rosa bandet!

2009-10-26 @ 10:56:31
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: Susanna

Härlig berättelse om dygnet! Nästa år vill jag nog också cykla sådär mycket!

2009-10-26 @ 11:23:51
URL: http://powersus.blogspot.com
Postat av: Magnus

Hej!



Jag har surfat runt bland lite rosabandetbloggreflektioner och såg att du hade länkat till min blog- tack för det:)

Fantastiskt att du med flera mäktar med så många pass under ett dygn! När man sitter upfront och instruerar så har man ofta en ganska blurrig minnesbild av passet efteråt, fokuset ligger mer på vad man ska säga än på det man faktiskt ser. Lite märkligt faktiskt. Men jag känner faktiskt igen dig när jag såg dina bilder:)



Bra kämpat iaf:) Lycka till med träningen.



Magnus



2009-10-26 @ 14:28:19
URL: http://spinspirit.blogspot.com/
Postat av: Jim

Tack tjejen å riktigt skoj att du var med.. i det här fallet tror jag dock att "diskreta instruktioner" kanske var en aning ironiskt.. =) men det är ok att vara rak mot sina vänner (Lasse) ;) annars är jag något subtilare.. :)

GRYMT KÄMPAT! Nästa år räknar jag med dig på MINA pass! :D

/J

2009-10-26 @ 15:36:59
URL: http://jl-inspiration.blogspot.com
Postat av: Anna

Åh! Underbara bilder! Mäka avis :D!

2009-10-26 @ 15:50:35
URL: http://metrobloggen.se/annoula
Postat av: izza

Vilken fantastisk insats du har gjort!!!! Imponerande att du klarade av att gå upp efter 3 timmars sömn! Jag tyckte det räckte gott med mina fyra pass i lördags! Haha, och dessa på dagtid!!



Det låter helt fantastiskt att få cykla i mål till "over the hills and far away" och väldigt rörande att läsa om hur Maria berättade om hur 24-timmars spinningen kom igång.



Härligt jobbat bruden!!! Nu får du ägna veckan som kommer åt massa återhämtning så du orkar med vår kommande helg!Hehe



Massa kramar!!

2009-10-26 @ 16:34:46
URL: http://runrunner.wordpress.com
Postat av: Maria Götesdotter

Jätteroligt att du var med oss under dygnet!



vi hoppas på att få se dig igen nästa år!

kram Maria

2009-10-26 @ 21:07:45
URL: http://www.rosabandet24timmar.se
Postat av: Miss Agda

Ni verkar ha haft det helt underbart!!

2009-10-26 @ 22:24:25
URL: http://www.missagda.blogspot.com
Postat av: frida

Fan vad bra Annika! Är stolt över dig, att du pallade med så mycket. Vilken glädje på måste ha haft. Tänkte på er under min Stockholmsträningsdag.

2009-10-26 @ 22:59:01
URL: http://fridfullt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback