SIMNING

Idag har jag tagit ett nytt steg. Jag har anmält mig till en crawlkurs på femton timmar. När jag läst andras träningsbloggar så har det flera gånger hänt att jag läst om personer som gått simkurser och det har låtit så seriöst i mina öron. Jag har inte trott att det fanns i min stad och jag kan fortfarande INTE se mig själv i varken baddräkt, simglasögon eller näsklämma. Men... nu ska jag iaf ge det ett försök, att lära mig att crawla. Jag som inte kan simma vanligt bröstsim utan att sparka ut med höger ben så det plaskar och stänker. Kanske, kanske inte med tanke på ett eventuellt vansbrosim i sommar.

Jag har nämligen för mig att jag simmar 40 längder (1 000 m)  på badhuset på bra precis en timme men när jag läser resultatlistan från Vansbrosimmet (tjej - 1 km) så simmar de flesta på runt 25-35 minuter. Detta måste utredas och helst förbättras.

På tisdag drar det igång!

Kommentarer
Postat av: Malin

Nä vad kul!! Har precis kommit hem från simhallen. Blev 1,05 km bröstsim. Ska oxå lära mig crawla har jag tänkt men tar en sak i taget. Håller på att lära mig andas först...inte så lätt. Som tur är kommer jag få privatlektioner i simning då min kille är i simhallen varje dag :) Får se om jag kommer lära mig att crawla inför Vansbro :)

2009-01-08 @ 18:35:26
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Malin

Nä vad kul!! Har precis kommit hem från simhallen. Blev 1,05 km bröstsim. Ska oxå lära mig crawla har jag tänkt men tar en sak i taget. Håller på att lära mig andas först...inte så lätt. Som tur är kommer jag få privatlektioner i simning då min kille är i simhallen varje dag :) Får se om jag kommer lära mig att crawla inför Vansbro :)

2009-01-08 @ 18:36:15
URL: http://healthandliving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback