RIDE OF HOPE, ETAPP NIO: UPPSALA-STOCKHOLM

Cykling, 3 tim 20 min.

87 km.

Sista etappen och dags för final i Ride of Hope.


Jag och Lina poserar innan det är dags för avfärd


Gänget som cyklade hela sträckan, 125 mil - crazy!

Det var ett stort och förväntansfullt gäng som väntade på starten utanför ICA Maxi i Uppsala. Eftersom Malin och Anna åkt hem kvällen innan så var det bara jag och Lina kvar. Vi beslöt oss för att köra i en mellangrupp och startade näst först. Det tog inte lång tid innan första uppförsbacken kom och det kändes direkt att benen var lite sega från två dagars cykling. Klungan saktade inte ner och det var lite tufft att hänga på. I nästa backe tappade vi några meter och fick kämpa för att ta oss ikapp. Nu var pulsen uppe rejält och det var bara att trycka på pedalerna så gott det gick.


Vid depån i Märsta där vi samlade ihop oss för att köra de sista milen

Efter Märsta skulle det tydligen vara "slut på backarna" men det var nog glädjetänk från andra deltagare. Jag och Lina höll ihop och kämpade och peppade varandra. Vi drog lite om vart annat men för mig var hon ett stort stöd, en skön trygghet och en rejäl morot att inte tappa greppet. När backe efter backe dök upp varvade vi det med ett par svordomar (från mig) och härliga ironiska glädjeskrik: "Jippie, en backe!" "Äntligen!" Det var även en tröst att höra att även andra cyklister var lite trötta på höjdökningarna.

I vår klunga var det i stort sett bara killar/män och så 5-6 tjejer i svansen som slet för att hålla ihop klungan. Det finns alltid krafter kvar tänkte jag och växlade ner och tvingade benen att trampa trots mjölksyra. Jag och Lina kan stolta säga att vi inte tog emot någon knuff eller hjälpande hand utan helt på egna benmuskler och järnvilja tog oss uppför varenda backe och genom varenda kurva och rondell. Riktigt härlig känsla att få ge det sista!


Underbara Lina

Vi stannade vid Gärdet och vid Karolinska för att hämta upp två cancerdrabbade barn som sedan eskorterade hela den totala massan av cyklister, en klunga på drygt 200 personer. Vi cyklade igenom Stockholms innerstad och stannade upp trafiken och drog till oss massa blickar. Vi tog oss ändå fram till Gröna Lund där finalen väntade. Artisterna Denise Lopez, Anna Book och Adele uppträdde på scenen. Och så slutligen överlämnades en check om drygt 300 000 kr som Ride of Hope samlat in, till Barncancerfondens ordförande. Väldigt rörande!


På scenen på Gräna Lund

Jag är så nöjd med hela helgen och arrangemanget och allra mest med att få umgås med Lina, Malin och Anna. Tänk vad bloggandet kan ge för fördelar! Helt fantastiskt!!!

Kommentarer
Postat av: Anki

Blir verkligen helt faschinerad av dina inlägg. Det låter som att det har varit riktigt skoj!:)

2009-08-10 @ 23:57:25
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Postat av: Coyntha

Imponerande! Det verkar som ni hade jätteroligt och ni var så duktiga!

Bra jobbat!

Kram kram.

2009-08-11 @ 08:18:46
URL: http://www.coyntha.wordpress.com
Postat av: Lina

Så underbart att läsa din berättelse!

Du får med alla detaljer och beskriver känslan så bra. Ryser i kroppen när jag läser. Blickar tillbaka med ett stort leende. Vi kämpade verkligen på som tusan! Jag är så glad att vi hängde med på detta äventyr.



Det var du och jag mot backarna! :-)



Bloggandet är verkligen helt fantastiskt, när man får träffa så underbara människor som du, Anna och Malin är!



Helt underbart!



Kram!

2009-08-11 @ 09:51:51
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: emilia

gud vad duktig du är!

2009-08-11 @ 12:54:43
URL: http://enmilia.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh det är så kul att läsa era superbra berättelser!!! Längtar tillbaka!! Hade två fantastiska dagar tillsammans med er goa och söta (snygga oxå såklart) tjejer!

Kul att läsa om er sista dag. Ville verkligen vara med, men erkänner att jag är glad att jag slapp de tunga backarna ;)

Måste försöka hinna med att göra ett inlägg jag med, men lite mkt just nu :(



Kram på dig!

2009-08-11 @ 13:21:04
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Träningsglädje

åh det verkar så kul att vara cyklist!!!

2009-08-13 @ 16:08:24
URL: http://traningsgladje.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback