CIRKELTRÄNING

Jag drog igång veckan med en rivstartsmåndag. Funktionell cirkelträning är ett populärt pass på mitt gym och man får vara glad om man får tag i en plats. För mig kändes det här (också) som en comeback och jag visste så klart att jag inte är i mitt livs bästa form.

Vissa övningar gick överraskande bra och andra överraskande dåligt. Hur svårt kan det vara med armhävningar till exempel? Till och med på knäna kom mjölksyran snabbt. Utfall som vi dessutom gjorde med ett ben på bosuboll gick däremot fint.

En övning i cirkeln var kettlebellsvingar och jag älskar ju den övningen för den tar så himla bra men min nacke avskyr den och det kände jag av bara några timmar senare.

Men det är bara att kämpa vidare och nånstans måste man börja. Även en lång resa börjar med ett steg.




Kommentarer
Postat av: Jonna

Starkt jobbat! Du har ju ett slags muskelminne tror jag och snart är hela kroppen med på noterna igen...

2012-05-22 @ 14:08:07
URL: http://www.fartfylld.blogspot.com
Postat av: Mari

Bra jobbat =). Härligt att vara på väg tillbaka... Kör hårt =)

2012-05-23 @ 22:04:29
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback