ATT RESA

Jag har blivit mer hemmakär än jag trodde var möjligt. Det är ett nytt sätt att leva att försöka vara nöjd med att vara där jag är. Att inte behöva sträva bort. Jag känner ofta en underliggande pockande längtan av att planera, boka upp och resa bort men det är nog en gammal vana som jag behöver lära bort.

Längtan kan egentligen bestå av att jag vill åka skidor - men det kan jag ju göra hemma! Jag behöver inte färdas med buss, tåg eller flyg för att göra det. Jag behöver inte lägga massa tid på att resa och inte en massa energi på att packa eller frustration över förseningar och stress över missade anslutningar.

Men... nu blir det ändå en halvspontan liten utflykt över helgen. En tågresa 40 mil norrut för att hälsa på en riktigt fin vän. Skidor och friluftskläder är nedpackade. Det känns lagomt. Det känns kul!


Jag lämnar hemmets lugna vrå ett par dagar...

Kommentarer
Postat av: Jonna

Gud vad fint du har det! Jag är verkligen jättesugen på att komma till Luleå och hälsa på... kanske skulle det gå att att planera in någon gång längre fram? Vi får höras om det ;) Ha det underbart i norrnorr nu!

2012-03-02 @ 12:02:30
URL: http://www.fartfylld.blogspot.com
Postat av: Mari

Men åh vad mysigt. Hoppas ni får det toppen =)

2012-03-02 @ 13:22:55
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback