INFÖR SOMMAREN

Just nu bubblar det semestertankar i huvudet. Jag som skulle försöka hålla semestern relativt obokad och lugn har nu ändå smått panik över att jag inte har några planer överhuvudtaget efter att fjällvandringen blivit inställd p.g.a. skadad kompis. Det känns som tråkigt slöseri med semesterdagar när jag egentligen har massor av resmål jag vill besöka, kurser jag vill gå och saker att göra.
 
Mitt stora glädjeämne nu är att jag åtminstone (och inte så bara) har bokat en träningsresa till hösten med yogatema. Jippie, vad härligt det ska bli att förlänga sommaren i Portugal. Dessutom får jag sällskap med den här starka och balanserade tjejen så det ser jag extra mycket fram emot.
 
Men först vill jag ändå njuta av sommaren.
 
Jag önskar mig: Soliga dagar. Grilla. Bada. Läsa böcker. Yoga utomhus. Lyssna på sommarprat. Jordgubbar. Halloumi. Rabarberpaj. Fjäll. Brygga. Rödvin. Fiska. Paddla kajak. Springa i skogen. Styrketräning(kanske utomhus). Elda. Triangiakök. Sova i stuga. Åka båt. Sova tills jag inte är trött längre. Vattenmelon. Använda klänning. Gå barfota. Äta utomhus.
 
Ganska simpelt och lugnt ändå när jag tänker efter. Men jag skulle även vilja ha en dos äventyr. Det klurar jag vidare på...
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Förstår vad du menar med dilemmat att bara vilja vara och få till äventyr. Man behöver ju verkligen både och. Hoppas att du hittar något lämpligt äventyr att sätta tänderna i.

2012-06-29 @ 13:04:06
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Jonna

Åh vad glad jag är att du bloggat lite på sistone! Det är tomt, men fullt förståeligt förstås, när en av ens favoriter inte skriver så mkt, saknar dig och dina klokheter!

Jag tycker det låter helt underbart det du beskriver! Själv har jag redan avverkat sommarens semester, har bara en vecka kvar vecka 30, känns lite hemskt men det ska väl gå det med på något sätt...

2012-06-30 @ 09:49:29
URL: http://www.fartfylld.blogspot.com
Postat av: Mari

Jag vet vad du menar. Jag börjar smått inse själv, att mina semesterveckor inte är fyllda med något. MEN, jag försöker med detsamma intala mig att det är så jag vill ha det. Men jag tror det kommer bli hur bra som helst, för både dig och mig :)

2012-07-01 @ 19:45:24
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Marie

Å, vad roligt med en träningsresa! Skulle jag vilja åka på nån gång.
Trevlig blogg!

2012-07-18 @ 13:51:46
URL: http://asitismarie.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback