NYA MÖJLIGHETER

2012. Nytt år. Nya förutsättningar. Nya möjligheter.

Det känns lite häftigare och roligare att tänka så än att nu rullarna dagarna precis som dagen innan och efter nyårsafton, en lördag - kommer en söndag i vanlig ordning. Veckorna går, månaderna går men vid ett årsskifte har vi möjlighet att tänka efter och sammanfatta. Som ett projekt som ska utvärderas, vad gick bra och vad gick mindre bra.

Löften, mål eller önskningar jag inte ägnat så mycket tid åt ännu. Jag startar dock upp januari med några sockerfria dagar (ungefär enligt Erikas recept) och förhoppningsvis rejält med träning om jag får vara pigg och kry.

Göteborgsvarvet står skrivet i kalendern men känns inte riktigt så där roligt som jag hade hoppats. Denna ständiga fråga kring löpningen.

Skidåkning har hittills helt kommit i skymundan men det är fantastiskt skönt att inte känns någon stress över något stundande Vasalopp. Jag åker skidor när jag får lust och vintern har just börjat.

Styrketräning känns mer och mer lockande, mätbart, roligt och passande. Jag har så smått påbörjat att pejla av aktuellt status med maxvikter och jag tror att det kan bli ett fokusområde i år.

Yoga ska definitivt bli en återkommande träningsform mestadels för att jag tror att det gör under för själen. Det finns en yogastudio i Luleå och frågan är om jag ska unna mig att ha dubbla träningskort fastän det finns en del yogapass på mitt gym.



Kommentarer
Postat av: Malin

Ja visst är det skönt att stanna upp och blicka framåt och känna att det är början på nåt nytt bra.



Ja så orättvist. Peter kan äta hur mkt onyttigt som helst utan att det syns eller att han bryr sig alls. Pigg, fräsch och stark mest hela tiden :)



Skönt att du blev piggare på nyårsafton. Som vanligt en pärla i köket, så snodde du ihop värsta nyårsmenyn.



Locka med skidåkning, det är nog det bästa att locka med. Peter tjatar o tjatar just nu på att få åka skidor, han är såå sugen. Just nu är det helt bart här nere så han är mer än frustrerad. Jag säger att han får vänta, det ska bli lite solsemester först :)

Vore verkligen kul att komma till Luleå!

2012-01-03 @ 14:29:07
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag tycker om att få nystarta och 1:a januari är ju en klassiker ;) Även jag kör med en sockerfri månad som inledning på året och så får jag se om jag fortsätter längre än det.

Bokade in mig på BBC i veckan, ses vi där?

2012-01-04 @ 15:17:01
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com
Postat av: Dessi

Ang. Göteborgsvarvet.. Känner likadant inför Tjejvättern som jag är anmäld till i år. Tyckte spinning var skoj i höstas men nu är det liksom inte kul längre. Jag tror ändå jag ska ställa upp och cykla men jag kanske inte ska satsa på att få en bra tid, mest genomföra för att det verkar skoj :) Det tycker jag du ska göra med Göteborgsvarvet också. Spring för upplevelsen!

2012-01-04 @ 23:45:09
URL: http://www.dessi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback