YOGA-TIME

Just nu verkar det explodera av yoga-utmaningar många av de bloggar jag läser. Jag själv känner mig rätt insnöad på yoga och det känns helt rätt att utmana både kropp och själ.

Jag har laddat ner yoga-appar och surfat på yoga-videos men har inte hunnit prova något tillräckligt mycket än för att kunna ge någon utvärdering.

Jag har en hemma-dvd också men än så länge föredrar jag att gå på instruktörsledda pass för att få riktig guidning och hjälp. Dessutom är det mycket mer motiverande att träna på avsedd plats tycker jag. Det känns alltid konstigt när jag försöker träna hemma, halvdant och halvdåligt om jag ska vara ärlig.

Trots att en viktig del i yogan är att få en egen lugn stund så tycker jag att det går bättre i grupp än hemma (där jag alltid har andra saker att göra som distraherar).

Däremot tycker jag som sagt att det är intressant att läsa om yoga och att det är roligt att se vad positionerna och flödena kallas och olika slags yogatyper.

Ikväll ska jag träna yoga och det ser jag fram emot!



Kommentarer
Postat av: Mari

Gaah. Jag måste ta mig i kragen och komma iväg på ett pass =)

2012-02-07 @ 18:11:00
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ja det är verkligen ett yoga-flow just nu! Önskar jag kunde komma igång med yogan på ett eller annat sätt... ska försöka med hemmavideo - gör det själv ...

2012-02-07 @ 21:51:23
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Carl-Magnus

Yoooooga. Det krockar ju med spinn. Hoppas det var bra.

2012-02-07 @ 23:30:16
URL: http://www.järnpöjkarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback