MATLAGNING MED KÄRLEK

Igår stod jag vid spisen och utövade mindfulness i dess enklaste form. Jag var nämligen mitt i ett matlagningsflow där jag inte tänkte på nåt annat än det jag just då (här och nu) gjorde.

Jag lagade för första gången en indisk rätt med alla dess kryddor som det ska vara från grunden. En Chicken Korma blev det och det var en slags känsla av lycka att se grytan koka ihop med alla ingredienser och känna smakerna växa fram.

Det blev mycket köksstök men det var det värt både för smaken, känslan och dessutom några matlådor som finns kvar till en dag när jag behöver plocka fram doften från Indien igen...

Vad gäller recept så gjorde jag som vanligt och googlade fram c:a tre stycken som jag tyckte verkade bra och gjorde sedan en egen gyllene medelväg från de tre olika. Det känns som en bra metod och det finns utrymme att freestyla lite om man känner för det.










Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh gud så gott det ser ut! Älskar när matlagningsflowet (egentligen när alla flow) inträffar! Ha en underbar dag!

2012-04-18 @ 09:05:09
URL: http://hujedamig.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åh! Chicken Korma är såå gott! Har också gjort nån variant på det en gång och det ska absolut göras igen.

2012-04-18 @ 11:34:50
URL: http://traningseffekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback