LAGOM TRÄNING

Först: Tusen tack för era varma ord, kloka råd och fina förståelse i inlägget nedan. Det enda tråkiga är att så många upplever samma stress som jag. Hoppas att alla följer sina egna goda råd också.

Nu: En ny typ av utmaning. Träna lagom och vara nöjd med det.

Det var ett tag sedan jag tränade 6-7 dagar i veckan och ungefär lika länge sedan jag kände mig nöjd med träningsmängden. Jag vet ju att det inte är den med mest träningstimmar som vinner men ändå så är det lätt att göra någon sådan slags jämförelse. Utan något direkt träningsmål (och även med ett lagomt träningsmål) så tror jag att det kan vara lagomt och nyttigt och ännu bara göra gott för kroppen och själen att träna c:a 4 dagar i veckan. För mig alltså. Jag tror att jag kommer uppskatta att ha ett par träningsfria kvällar för att verkligen känna att min tid räcker till.

Dessutom ska jag nu, till en början, inte köra stenhårt och bli totalt slut efter varje pass utan nöja mig med att känna mig piggare och gladare efter passet.

Det blir en omställning att försöka vara nöjd med detta tror jag. Om jag har tid och vill så tror jag att promenader kan vara ett bra komplement.



Kommentarer
Postat av: erika

Klart smart mål! 4 dagar är fullt tillräckligt. Känner igen dilemmat...

2011-10-14 @ 11:19:21
URL: http://sandsnovatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback