STARK TJEJ

Egentligen tror jag att jag är en styrketräningstjej. Jag trivs nästan som bäst i gymmet (oftast) och det får mig att må så bra. Till skillnad från löpningen som aldrig varit min grej och som jag utmanat mig själv med på sistone så känner jag mig betydligt mer hemma bland styrkepryttlarna. Förutom att det är inomhus och jag fullkomligt älskar naturen.

På sistone har det blivit noll och ingenting av det där lyftandet men nu när jag inte kan springa så kom det ett sug igen. Träna ben. För det går ju inte att mangla låren så att man inte kan sätta sig ner utan att skaka när man ska springa varannan dag. Men nu så!

Det var totalt överbelamrat på gymmet och jag hittade mig en liten yta och tillsammans med två stänger (en lättare och en tyngre) så gick jag igenom hela kroppen. Vad roligt! Det här har jag saknat!

Jag körde allt jag kom på. Stående rodd. Marklyft. Axelpressar. Frivändningar. Knäböj. Utfall. Bröst. Biceps. Triceps. Knäböj med hopp som sög ur det allra sista.

Det var riktigt jobbigt och som sagt, riktigt kul. Behöver jag lägga till att det känns i kroppen idag?


(Bild: Andra vikter - på ett annat gym)

Kommentarer
Postat av: lina

Man får verkligen leta sig plats, alltid took mycket folk nu i gymmet.



SÅ härligt att du hittat tillbaka till styrketräningen! Låter som ett saftigt pass. Bra!! :) jag älskar det också, grymt kul att få känna sig stark. :)



Girlpower :)

2011-03-23 @ 14:27:38
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Anonym

Underbart! Ja, jag är helt klart en styrketräningstjej men börjar åtminstonde kunna njuta av löpningen lite nu,ännu mer lär det bli när våren verkligen kommer!

2011-03-23 @ 14:57:23
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se
Postat av: lotta

Att få köra igenom kroppen så där är bland det bästa som finns :)

2011-03-23 @ 16:27:37
URL: http://lotta.livskick.nu
Postat av: Jonna

Wow! Grymt bra pass, du är en stark tjej helt klart! (även i skid- och löparspåret!)

2011-03-23 @ 16:36:31
URL: http://fartfylld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback