MER STYRKA

Daniel har börjat bli någon typ av crossfit-nörd och viftade med sitt passupplägg framför mig när jag kom till gymmet efter jobbet och inte visste vad jag skulle hitta på. Benet hade börjat göra ont igen och jag hade(har) träningsvärk i nästan hela kroppen efter tisdagens styrkepass. Så jag hängde på eftersom just axel och rygg som stod på hans schema kändes överkomligt att nöta vidare på.

Uppvärmning: Några lättare varv. Känna på övningarna.

Sen blev det ganska maxat. Till saken hör att jag aldrig har strävat efter att göra max och det var svårt att veta vilka vikter som skulle passa. Eftersom jag inte styrketränat på ett tag så ville jag inte förhasta mig och göra något överilat. Men kul var det att lyfta lite tyngre än jag gjort innan.

Axelpress (20 kg m passning) 10,8,6 rep.
Marklyft (50-60-70(70) kg) 5,5,3,3 rep.
Goodmornings (20-30(30)kg) Totalpremiär för denna övning. 10,5,5 rep.

Hopprep 10 min. (Borde filmat Daniel. Det syntes att han inte hade hoppat hopprep på rasterna när han var liten)

Åter igen ett mycket roligt pass och det är som alltid grymt att få köra ihop med någon.


Kommentarer
Postat av: lina

Sitter här och blir alldeles ivrig när jag läser om ert pass ;) Trodde inte jag skulle gilla crossfit så mycket som jag gör, det är grymt! Kul och köra maxat!



Och du, jag är på vårsolen också ;)

kan kolla hur vi har det i skolan i maj! :)

2011-03-25 @ 08:39:30
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hihi killar och hopprep är oftast en rolig syn;) låter som ett härligt pass! goodmornings är fina!

2011-03-25 @ 09:53:08
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback