AFTER-WORK-OUT

Fredag betydde intervaller - om än ett kortare pass. Hela den här veckan efter Vasaloppet får vara lite lugnare än vanligt. När jag klev upp på bandet kände jag mig något tidsbegränsad och inte så jättepepp. Jag saknade både pulsband och hörlurar till telefonen så inga tekniska hjälpmedel hade jag för att göra passet roligare. Jag hade dessutom inte riktigt bestämt mig för upplägget men så kom jag på en pyramid av korta intervaller.

Så... 8 min uppvärmning och sedan 10 stycken 1-minuters-intervaller som började på 13 km/h vidare till 14,15,16 och så gjorde jag hastighetsrekord med 17 km/h innan jag räknade ner igen 16,15,14,13 och avslutade på 12.

Ett bra pass eftersom jag tycker att det är riktigt roligt att få springa fort - men bara orkar korta sträckor. Sen gick det passade nog fort att avverka och efter stretchen som jag numera aldrig hoppar över så kunde jag lite snabbt svida om till AW och möta upp en kollega på Invit för medelhavsbuffé och ett par drinkar.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter ju som ett toppenpass :) jag körde ett riktigt fint distanspass idag, wohoo, kul när även löpningen går framåt! Vilken smasig mat det såg ut att vara!

2011-03-12 @ 16:51:37
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback