TORSDAGKVÄLL

Det blev ytterligare en ofrivillig dag till sängs och jag är så trött på det. Och även trött på att prata om migränen. Vill helst inte låtsas om den alls. Jag vill inte vara begränsad. Vill inte vara sjuk. Vill inte må dåligt och inte kunna planera in saker utifall att...

Men. Hur som helst så har jag blivit piggare till kvällen igen. Tog först en promenad i c:a en timme för att känna om kroppen och huvudet var med och jag fick bra gensvar. Så jag vågade byta om till löparkläderna och skorna, tog på klockan, laddade iphonen med musik och pluggade i lurarna. Ja... jag var på väg ut. Klockan var efter 21 på kvällen men temperaturen fortfarande över 25 grader i skuggan. En galen värmebölja har sköljt in över Luleå.

Fem kilometer och c:a 31 minuter blev summan och det kändes bra för jag tål egentligen inte den här värmen och det värsta som finns är att träna utan att få luft. Tacka vet jag skidor och minusgrader då istället. Men nu försöker jag njuta här och nu - och av sommaren.







Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt:)

2011-06-10 @ 06:06:41
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad skönt att migränen släppte så du kunde ta dig ut...:)



Jag längtar efter att försöka mig på lite morgonlöpning i sommar när värmen är som mest tryckande.. Får dock bli efter Vättern, nu sover jag hellre lite längre...haha..

Postat av: Helena

Jag vet precis vad du menar. Har brottats med migrän i snart 15 år, dvs halva mitt liv. Suck. Det är så jäkla tröttsamt!

Har inte hittat något som hjälpt, förrän nu! Migrän är ju otroligt individuellt (det som orsakar min behöver ju inte automatiskt betyda något för dig) men jag vill ändå tipsa dig lite.

Jag testade akupunktur för ca 8 år sedan och det hjälpte. Var i princip migränfri i några år men sen kom det tillbaka. Tog då akupunktur igen men den här gången hjälpte det inte. Det som dock hjälpte nu var massage! Hade hemskt mycket knutar i både rygg och nacke och efter att ha fått bort dom har även migränen försvunnit!

Hoppas du hittar varför just du får migrän och att du finner någon lösning på problemet. Du ska inte behöva ha så ont som du har!

2011-06-10 @ 07:37:17
Postat av: Jonna

Vad tråkigt med din migrän... hoppas att du kan hitta någon bra hjälp så du slipper ha det sådär! Ja, igår under loppet kom jag på mig själv med att springa och längta efter att träna i en massa minusgrader! Då kan man ju andas i alla fall! Igår kändes det nästan omöjligt.

2011-06-10 @ 08:50:11
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Malin

Dumma migrän!! Skönt att det blev bättre så du kom ut på en tur. Jag älskar sommarvärmen men håller med om att det är välsans jobbigt att träna i, man är inte riktigt van.

2011-06-10 @ 11:49:39
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Malena

Åh vad jag känner igen det där med att man inte ens vill nämna migränen. Jag har en kris omkring det just nu, Jag vill inte vara sjuk, inte vara begränsad, inte vara en som har ont. Det är inte jag! Även om det ju är just det det är...



Hoppas du får en skön och migränfri helg!

Kram från Malena

2011-06-11 @ 09:52:12
Postat av: Annika

Helena: Tack för dina tankar kring migrän! Jag ska ta till mig orden om massage och kolla upp om det kan hjälpa. Alla försök är värda att göras :)



Malena: Tack för din kommentar :)

2011-06-14 @ 13:07:20
URL: http://tremil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback