STATISTIK

Emellanåt påminns jag hur fantastiskt Funbeat är. Jag är så glad att jag ihärdigt fyllt i alla mina träningspass de senaste åren och även angivit intensitet i olika färger. Jag skriver även ner vikter, övningar och det är kul att gå tillbaka och kolla, jämföra och se förbättringar (eller i värsta fall försämringar).

Jag har tittat på min löphistorik ett år tillbaka - och faktum är att jag fått in löpning som en återkommande träningsform.

Detta är det senaste året och först uppdelat på 12 månader:


Staplarna visar tiden och linjen sträckan . 
 
Motsvarande information på alla 52 veckorna:



Det syns ganska tydligt var jag har varit sjuk, när Vasaloppet gick av stapeln (v9) och var jag skadade mig och knappt sprungit alls (v11-17).

Det jag kan konstatera är att jag springer/sprungit ganska korta pass (tidsmässigt) och att det inte är lika ofta som det känns ibland. Jag är nöjd med att det blev så mycket löpning under veckorna v 47-v8 trots att jag då hade fullt fokus på skidåkning och Vasaloppet.

Jag har ett litet mjukt mål i bakhuvudet om c:a 3 löppass i veckan om kroppen är frisk och tillåter detta. För att klara det så ska jag fortsätta upptrappningen lugnt och försiktigt och öka gradvis.

Andra löpartankar som jag har är att jag både vill springa lugnare/längre och samtidigt vill bli snabbare och hitta en högre lägstanivå. Men just nu ska jag bara springa och njuta av att jag inte har ont och träna intervaller för att det är roligt!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag måste säga att jag bara älskar din blogg! och funbeat! :)

Hur längesen var det du flyttade? Jag och min sambo står själva i startgroparna för en eventuell flytt "uppåt". Ha en fantastiskt fin dag!

2011-06-01 @ 13:46:42
URL: http://fliselisan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Älskar statistiken man kan få ut i dessa olika träningsprogram. Jag har också som mål att försöka springa 3 ggr i veckan men blir riktigt glad när det är 2 också. Nu tycker jag det är så skoj eftersom jag gjort det kontinuerligt ett tag och verkligen märker vilka resultat det ger :)

2011-06-01 @ 14:33:08
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se
Postat av: JoHo

Visst måste man älska Funbeat ibland! Och GRATTIS till att du verkligen har fått in löpningen som något "naturligt" i livet, heja :)

2011-06-01 @ 15:28:28
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Keron

Funbeat äger såna gånger när man vill grotta ner sig i statistiken :)

2011-06-02 @ 00:49:12
URL: http://keron.blogg.se/
Postat av: Karin

Själv önskar jag mig Nike + men går tyvärr inte att få tag på här... skulle vara SÅ roligt att följa upp statistik!

2011-06-02 @ 13:14:58
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback