GYMRÅTTA

Jag var nästintill själv på gymmet söndag kväll. Just nu tycker jag att all styrketräning är grymt kul och jag testar högre och tyngre vikter. Större hantlar och stänger jag knappt orkar lyfta ner från ställningen.

Det finns dock vissa övningar jag känner mig väldigt obekväm med. Chinsräcket som man måste hoppa upp till. Jag är rädd för att inte nå, göra illa mig, misslyckas... jag vet inte. Men idag när gymmet var folktomt vågade jag försöka lite. Stod även på en bänk och hängde och slängde och nötte handflatorna - mina ovana kontorsfingrar protesterade en del men det var roligt och utmanande att bara hänga eftersom jag inte kan utföra så särskit många övningar. Men nånstans måste man ju börja...

Inspirerande att Ulrika klarar detta. Jag är galet imponerad.






Kommentarer
Postat av: Anki

Vad skoj med gymmet. Måste försöka ta mig iväg oftare nu när jag har semester och lite mer tid jag också..:)

Postat av: Ulrika

Klart du ska ha en bänk under chinsräcket! Då kan du även träna genom att hoppa upp som i en chin - lovar att det ger mer träning än man tror även om det kan se lite fånigt ut. :-)Det är mycket teknik och hitta rätt muskler när det gäller chins så bara att öva på. You can do it! :-)

2011-07-11 @ 21:31:32
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Jonna

Skönt på gymmet sommartid, då får man ju vara nästan ensam där! Svalt är det också som sagt. Du är och ser stark ut! Disciplinerat även att ta sig till gymmet sommartid när de flesta andra inte gör det :D

2011-07-12 @ 08:26:29
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Petra

Härligt! Jag har också varit rädd för chinsräcket. Att köra negativa tycker jag är bra till en början. Sen är det en härlig känsla att orkar fler och fler! :) Jag hoppar ofta upp i chinsräcket. Bättre det än att inte göra några alls :) Skönt ibland att vara själv på gymmet och testa övningar man är lite rädd för.... :)



Ha det fint!

2011-07-13 @ 00:08:10
URL: http://frokenpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback