ONSDAGSPASSET

Igår fick jag sällskap i spåret igen av Lina och hennes Per.

Vi njöt av temperaturen och de fasta spåren. Jag tyckte att mitt glid blev lite bättre idag. Jag försökte korta av fästzonen eftersom jag mistänker att jag är ett par kilo tyngre i år än förra året.

Jag tränade även skidor i tisdags och körde samma tur nu som då. Det var roligt att åka första varvet med Lina, dels för att se hur hon fattar tekniken och tar till sig och åker bättre och bättre. Dels för att jag själv hinner tänka på tekniken och inte stressar genom rörelsen. Andra varvet utmanade jag mig själv och försökte komma ur bekvämlighetszon, min gamla vanliga lunk och det kändes att kroppen var trött och inte riktigt svarade.

Jag försöker verkligen att inte tänka i de negativa banorna om att det inte går fortare än det gör. Det är sju veckor till Vasaloppet och med några fler långpass och några fler intervallpass så hoppas jag kunna hitta någon slags form och överleva de nio milen med något så när stil.

Jag tror att jag ska affirmera mera och tänka positiva skidtankar. Titta på bilder från fjolåret och läsa min egen Vasaloppsberättelse och minnas hur roligt jag hade. Och acceptera att det ska vara en utmaning och inte något man bara gör...

Kanske måste jag ta tag i kosten också och få med hela kroppen på banan. Egentligen inte bara för kommande lopp utan för alltid. Om ni inte läst Marathon-Mias underbara tankar kring detta så finns de här att avnjuta.



Lina och jag

Kommentarer
Postat av: Andréa

Hojta om du behöver hjälp, jag kommer kanske vara syssloslös i ett par veckor :)



Men klart du kommer klara vasan oavsett, det gäller att bestämma sig och tro på sig själv. Jag vet att du kan!

2011-01-13 @ 17:10:48
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: lina

Åh det var så härligt igår!

Alla tankar försvann och jag befann mig bara i skidspåret :) Tack för ett bra första varv! Delar av kroppen börjar hajja lite bättre och snart kanske jag har en helkombination, där kroppen samspelar.



hoppas på mycket skidor till veckan :)!!



tentan idag gick uselt. jag förstår inte hur de frågorna som kom kunde vara med, sådana där små oväsentliga tyckte jag! nu laddar jag om och tar nya tag inför lördag.



nästa helg förresten.. har du några planer då?vi kanske kunde ta en utflykt eller bara skida järnet?:) per jobbar hele helgen.



nu måste jag läsa meeera! Så trött på det nu!

ha en fin fredag och så ses vi snart :)

2011-01-13 @ 19:23:47
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback