LÄNGD-INTERVALLER

Årets sista träningspass blev ett riktigt bra sådant. En ledig fredag eftersom det var nyårsafton innebar lugn morgon, god frukost, tillagning av kvällens efterrätt och så ut i skidspåret på Ormberget. Vi körde intervaller. På sambons initiativ sex stycken fem-minuters-intervaller uppför två dubbla backar. Det var jobbigt kan jag lova. Vilan blev automatiskt när vi långsamt tog oss ner för backen

När vi startar samtidigt tar det inte lång tid förrän jag bara ser ryggen på honom en stund innan han försvinner helt. Jag försökte pressa mig själv men det är svårt att komma över tröskeln när det blir ansträngande. Lika mycket som jag inte tar ut mig tillräckligt när jag åker själv så lika mycket trivs jag med att faktiskt åka själv, flåsa och stöna i skogens tystnad.

Det är alltid spännande med temperaturen och hur olika det kan kännas trots samma gradantal. Jag vet inte om det beror på vinden eller luftfuktighet eller något annat. Igår kändes det kallt och det bet riktigt bra i kinderna.

Totalt blev det 1 timme och 20 min samt drygt 12 km.








Kommentarer
Postat av: Ulrika

Intervaller på skidor låter galet jobbigt. Jag förstår din känsla av att bara vilja ligga och nöta för dig själv och mysåka. Tyvärr går ju inte den viljan ihop med den där andra - att vilja bli bättre! Så lite av varje blir säkert bra. Jag är imponerad av dina satsningar.

2011-01-03 @ 11:10:22
URL: http://traningseffekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback