ÄNTLIGEN

På flera sätt och vis: Äntligen!

-Lina gjorde skidpremiär - spännande och efterlängtat!
-Värmebölja och endast tre sköna minusgrader under passet!
-Bra glid på skidorna!
-En skön tur med bra känsla!

Söndagskvällen kändes smådarrig innan vi kom iväg. Trötta efter spackling och målning hemma och med en massa nysnö under dagen var vi tveksamma till vilken slags spår som skulle möta oss. Lina skulle dock göra skidpremiär och det ville vi inte missa...

Det var en härlig positiv överraskning att spåren dels var bra uppåkta men främst att jag hade säsongens bästa glid. Äntligen gick det att staka utan att slita ihjäl sig.

Lina kämpade på och åkte stabilt nerför utförsbackarna som om hon aldrig gjort något annat. Jag försökte dela med mig av alla bra tekniktips jag fått under åren men jag förstår att det bli korvstoppning när man ska hålla reda på allt från början. Dock vet jag ju att hon har konditionen, musklerna och balansen så snart så skidar hon om mig i spåret.

Vi var inställda på en kortare slitsammare tur på några kilometer men jag kunde inte slita mig från den härliga kvällen och den underbara upplevelsen så innan vi åkte hem hade vi varit ute i nästan 2,5 timme och turen blev 1:54 timmar och nästan 17 kilometer. Bra teknikfokus för mig med att behöva tänka på och förklara grunderna.

Idag känner jag att jag stakade mer än vanligt och har en skön begynnande trötthet i axlarna och ryggen.

Dessutom: För första gången den här säsongen känns det möjligt att sikta på Vasaloppet. Tänk vad lite glid kan göra! Jippie.




Återhämtning efter passet med en fruktfylld smothie. Det är dags att göra comeback vad gäller min mixer och jag måste leta fler recept för att variera mig.



Kommentarer
Postat av: lina

JA äntligen!!! :)



Fantastisk kväll! Jag bara ler när jag tänker på den! Magi i spåret! Du är en underbar lärare :)!



Idag känner jag av att jag utsatte kroppen för ny träning. Höftböjarna, kan knappt lyfta på benen när jag sitter ner..hehe!



GOTT med smothie, måste plocka fram min också, blev så sugen nu!!



Hur blev hallen förresten? :)



Kanske mera skidor onsdagkväll? Hoppas!



nu ska jag läsa lite till sen är det godnatt!

sov så gott!

Kram!

2011-01-10 @ 23:29:44
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Anna

ÅHHH! Härligt med en positiv skidupplevelse. Här har det varit plusgrader ett tag, men jag hoppas på den förändring till helgen. Jag vill åka skiiidor!

2011-01-11 @ 08:31:10
URL: http://www.annoula.se
Postat av: lina

Vi behöver också någon form av hatthylla, men vi har inte hittat någon ännu, svårt det där. Vill kanske inte heller hänga upp något på fina tapeten :) så vi är lite inne på en klädhängare, med ett annat ord, va det nu heter, men du kanske fattar, lite gammeldags, som står på golvet:)



Härligt med skidor ikväll! Jag har fortfarande ont i höften, det tog på mina krafter alltså!! Men hoppas kunna fara iväg imorgon :)



Är så himla trött, har inte kunnat sova något inatt, är nog orolig för tentorna. :(



Längtar så otroligt mycket till helgen, efter lördagkväll! :) jobbar ju tyvärr söndag :( men börjar inte fören halv 12.



Ha en fin tur i spåret!

Kram!

2011-01-11 @ 13:31:56
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Åh vad skönt! Ser fram emot helgen då jag hoppas på att ha bra glid under mina skidor i Sälen :) Cape East ser förrästen hur härligt ut som helst!

2011-01-11 @ 17:30:40
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com
Postat av: Matilda

HÄRLIGT!

Du verkar ju ha haft optimala förhållanden under skidträningen, underbart. Beror det härliga glidet på att du är schysst på att valla? Om du är det skulle jag gärna vilja ha lite tips :)

2011-01-11 @ 21:26:32
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Anonym

Dumt, det glömde jag :) men det var nog mest för att den inte är köpt i en sportaffär utan på Gina Tricot :) Älskar budskapet!

2011-01-12 @ 14:27:03
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se/
Postat av: Jonna

Härligt, hoppas få se dig i Vasaloppsspåret ;)

2011-01-12 @ 20:40:34
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Anki

Låter som ett otroligt härligt pass!



Det blir inga seedinglopp för att komma i främre startled för mig för jag fuskar lite och åker öppet spår så har tyvärr ingen nytta av det. Däremot kommer jag nog ändå åka Harsa Ski Marathon som går några mil härifrån. Mest för att få milen i benen.. Ska du åka något seedinggrundande eller åker du på fjolårets resultat?

Postat av: Malin

Härligt med din skidåkning och härligt att få med Lina i skidspåret! Kul!

Jag har inte riktigt hittat inspirationen på skidorna. Borde kanske skida mer då det verkar som om det ändå blir stafettvasan för mig...



Peter o jag har pratat lite löst om att det vore superkul att åka norrut men inte kommit längre än så. Försöker hålla på pengarna men om det går att åka upp hyfsat billigt så vore det superskoj. Synd bara att det är så långt :( Är ju inte bara att sätta sig i bilen. Vore såå kul att träffa er!!



Vi hade världens tur att det bara var ca 8 grader kallt när vi var i fjällen, fasade oxå för -25 typ. Så underbart skönt var det.



Kram!

2011-01-13 @ 09:12:46
URL: http://healthandliving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback