VILAR OCH GLÄDJS


Fötterna på bordet - slöarpositionen

Idag när jag läste väderprognosen om att det skulle snöa till kvällen så fick jag ett infall att strunta i skidåkning och bara ta en riktigt slapp vilodag. Jag är nöjd med träningen de sista dagarna och tänkte att det skulle vara positivt att ge kroppen en lugn dag för återhämtning och uppbyggnad. (Annars blir mina mer ofrivilliga träningsfria dagar när jag har migrän)

Jag gick på stan! Shoppade, tog det lugnt, promenerade hem och lagade lite lätt mat. Slappade, tittade på tv, surfade... och sen då? Klockan var bara barnet och jag hade lätt hunnit träna i alla fall. Men det gjorde jag inte - nu har jag superslappat och kollat på konstiga serier och blivit allmänt förslöad. Jag tror att en sån här kväll räcker rätt länge.

Jag måste bara säga att det är så himla roligt att få fina, inspirerande och snälla kommentarer. Det är superhärligt med feedback och pepp direkt. Att blogga är grymt.

PS. Tror ni att det snöar? SMHI har inte många rätt i min värld...

Kommentarer
Postat av: lina

Det är galet så mycket man hinner när man inte tränat.



Det snöade på ganska så bra när jag gick hem från spinningen, vid kl 21. Kanske var det då det kom?!



Vad har du för träningsplaner ikväll?

Jag har inte bestämt mig ännu, skidor/löpning..ska fundera lite till :)

2011-02-02 @ 08:54:02
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Malin

Såg i en kommentar tidigare att du kanske skulle åka seedningslopp på lördag. Vilket då? Har försökt hitta något men haft svårt.. Tänkte eventuellt försöka seeda upp mig i tjejvasan, det är dock inget måste =)

2011-02-02 @ 09:35:19
Postat av: Anonym

Men skönt med vilodag, det är ju då vi blir STARKA :D

2011-02-02 @ 11:04:34
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se/
Postat av: Annika

Malin: Jag funderar och blir inget klokare om jag ska eller inte ska åka. Men här finns loppet:



http://www.bodensskidklubb.se/egnatavlingar/ICA-KvantumBoden-Intersportrennet/20110205/ICA-Kvantum_Intersportrannet.htm



Har hört att det inte är det bästa loppet för seedning dock...

2011-02-02 @ 15:51:55
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ja jag tror också det är välgörande och förebyggande att vila ibland fast man "skulle kunna" träna, är frisk etc.

2011-02-02 @ 21:26:24
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fint med helsvarta tunna strumpor!

2012-01-17 @ 18:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback