TÄVLINGSNERVER

På söndag planeras tävling.

Seedningslopp. Jag har inga förhoppningar om att seeda upp mig men försöker intala mig att det är bra ändå. Långloppsträning och bra mil att få i skidkroppen.

Nu när det bara är 18 (!) dagar kvar till Vasaloppet. Overkligt fort har tiden gått efter jul.

Jag gillar verkligen inte själva tävlingsmomentet. Jag hinner bli supernojig, orolig, illamående och mina nerver skakar som asplöv typ hela kvällen innan och fram till startskottet går. Så jag ser inte direkt fram emot söndagen av den anledningen.

Lägg där till att väderprognosen visar ner mot 20-25 minusgrader och att Älvsbyn är ett kallhål. Och nu har jag dessutom insett att det innebär att jag inte kan träna som jag vill i veckan. Jag måste göra avkall på löpningen och vila hela fredag och lördag... just som jag har jättelust efter löpning. Typiskt!


Kommentarer
Postat av: Therese

Åååh, lycka till! Det kommer att gå bra. Jag är precis som du när det gäller tävlingsnerverna. Jag känner som att jag helst inte alls vill åka nåt jäkla lopp överhuvudtaget, och värst är det sista två timmarna innan start. Då har jag ångestliknande symptom och kan knappt prata. Men så fort starten går så blir det ju roligt!

2011-02-17 @ 06:36:53
URL: http://theresewahlgren.blogspot.com
Postat av: Malin

Hade också tänkt åka loppet, men då den kortare distansen o kanske seeda mig till tjejvasan.. Dock blir det ej så, fått förhinder =( Hoppas det går bra för dig! =)



Men vad ha de för köldgräns? Kör man om det är samma kyla som vi har nu? Kan man väl inte?!?

2011-02-17 @ 06:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback