TISDAGEN

Igår stod det egentligen skidor på schemat men minusgraderna var alltför många för att det kändes rimligt att träna ute.

Stakmaskinen fick sig istället en omgång av mig och sambon som körde intervaller och turades om. En roddmaskin står som granne och passade bra som aktiv vila mellan intervallerna.

En liten pyramid om 1 min - 2 min - 3 min - 2 min - 1 min upprepades två gånger.

Byggde på med en kort omgång styrketräning och blev sugen på att testa chins/dips med hjälpvikt och slet som sjutton. Situps och armhävningar därefter. Idag känner jag en träningsvärk komma smygandes i axlar, bröst och rygg och vet inte riktigt vilken övning jag ska "skylla på".

Sen gjorde jag tidig kväll och la mig och läste i min nya fina presentbok... om löpning. Och så planerade jag kvällens pass... löpning. Det blir intervaller, mmm...


Kommentarer
Postat av: Erika

Låter som en bra kväll! ;)



Kram!

2011-02-16 @ 09:27:46
Postat av: Andréa

Vad tycker du om boken? Jag tyckte inte alls den var lika bra som alla säger..

2011-02-16 @ 10:46:57
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: lina

Såg riktigt jobbigt ut med era intervaller!

Bra med en pyramid som ni körde, variation! :)



jag tänkte försöka på mig ett långlöp idag, kanske löpintervaller imorn, får se vad benen känner för.

Ses säkert ikväll då på bandet :))



Kram!

2011-02-16 @ 12:13:19
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback