STATUS

Jag råkade över ett inlägg om träningstid och kände med ens att jag måste ta till vara på mina nyckelpass. Jag behöver en plan. Jag behöver variera träningen. Jag ska träna både hårt och lätt och så vila däremellan också.

Jag ska(vill) både åka skidor och springa. Och tiden räcker inte riktigt till till styrketräning som jag hade önskat. Eller så är det för att jag saknar ett riktigt program. Det är klurigt att vara sin egen personliga tränare.

Just nu känns i alla fall träningen väldigt rolig, målinriktad och jag börjar må riktigt bra. Äter även lite bättre än tidigare i vinter och ser faktiskt fram emot vårens båda utmaningar.

Jag har en liten oro över benhinnorna vad gäller löpningen och någon konstig känsla i armbåge och axel som kommer och går ibland när jag stakar men som alltid går över. Jag borde ha styrketränat mer inför skidåkningen men ska försöka att se framåt istället för att ångra saker jag inte gjort.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hmm, har också fått ont i ena armbågen då jag åker klassiskt. Valt att ignorera detta och det gör att smärtan vandrar ut i armen.. Dock så kommer och går detta under passet och är värst vid diagonalåkning.. hmm..

2011-02-09 @ 10:48:07
Postat av: Andréa

Kan du inte lägga in lite kortare bål och ben (och kanske lite tricpes, bröst och axlar för stakandes skull) efter löp/skidpassen en eller två gånger i veckan? Hemmaträning alltså. Det kan ju räcka med 20min om du är effektiv och redskapslöst är bättre än inget alls. Finns ju hur mycket övningar som helst där du enbart använder kroppsvikten som är mycket jobbigare än styrketräning med vikter!

2011-02-09 @ 11:29:16
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Jag lyckades komma över samma inlägg. Fick lite smått panik. Insåg att jag nog måste skippa en del av mina myspass och satsa på mindre mysiga pass. :P

2011-02-10 @ 07:33:06
URL: http://hejklassiker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback