STAK-PASS


Skidtjejer!

Åh, idag var det roligt att skida igen. Blev upphämtad av Lina och vi körde tillsammans ikväll och sällskap gör det verkligen så mycket lättare.

Det var snö i luften och ganska blåsigt så det kändes inte så lockande i början men vädret bekommer en inte när man väl är igång och har fått upp värmen.

Lina var tuff och vågade sig på extraslingan med Sinksundsbacken där den värsta nedförsbacken finns (enligt mig) och det klarade hon med bravur! Sedan körde vi en extra slinga med ren stakning och bitvis kände jag mig stark och snabb för att senare stå helt stilla på stället och undra hur jag överhuvudtaget skulle ta mig framåt. Trötta armar, axlar - ja hela överkroppen fick slita. Inte den minsta lilla benspark gjorde jag på fyra kilometer och det var mycket tack vare pepp från Lina som stak-imponerade! Ett sista varv på första slingan i ganska lugnt tempo men med fortsatt stakfokus och jag försökte köra slut på mig med stakningen men det är svårt att dra ur det sista och speciellt när det är dåligt glid och man redan är trött.

Dock ett riktigt roligt pass och kul med både sällskap och stakning. Nu blir det till att öva, öva!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

4 km stakning! Det är ju galet ju! Jag antar att du inte är orolig över Vasan längre? Det borde du inte vara iaf. :-)

2011-02-04 @ 09:23:46
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Åsa

Härligt! Och vilken härlig bild på er båda. :)

2011-02-04 @ 11:08:14
URL: http://ehrnholm.se
Postat av: lina

Så söt du är! Roligt att läsa din version av kvällen, som blev min bästa skidkväll :)

Sitter och ler när jag tänker på passet igår!

Och jag känner en enorm träningsvärk i triceps och i nedre delen av ryggen, skönt :)

Vi fick slita igår på staksträckan men vi klarade det grymt bra! Vilket team :)



Skolan är slut för idag, men tänkte sitta lite nu och plugga sen är det helg :) Hur går det med D hemresa?

Håller tummarna!



KRAM!

2011-02-04 @ 13:01:15
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback