LÅNGPASS - REVANSCH

Alltså, äntligen!

Ett solskensinlägg! I dubbel bemärkelse.

Idag har jag åkt skidor i njuttempo och i njutväder! Solsken och minus 2 grader. Vilka är oddsen att den superkombinationen inträffar just en lördag, en ledig sådan som dessutom var avsatt för långpass? Helt underbart! 

Idag sänkte jag förväntningarna, tog det lugnt och körde mestadels på mitt starka kort: diagonalen. De första två timmarna gick faktiskt riktigt fort. Jag fick sällskap med sambon som åkte samma spår men snabbare än jag - så han åkte tillbaka och mötte mig en sväng innan han stack iväg igen. Vi körde de längsta spåren vi kunde komma på och ett varv blev då drygt 18 km och det var väldigt skönt jämfört med att köra runt-runt på samma runda.

Jag var lite nervös över att åka långpass och hur mitt huvud skulle reagera. Nu tyckte jag att det trots allt gick bra, bara några mindre ups and downs och funderingar på huruvida jag borde/ville åka Vasaloppet nästa vecka. Kroppen kändes väl skaplig också... lite skavsår, trötthet i nacke och rygg och även kalla tår den här gången också trots varmgraderna.

Men summa summarum så höll jag ett jämnt tempo och nog har jag lite mer krut att ge till några mil till nästa helg. Räkna på folkfesten och publikstödet så borde jag faktiskt ta mig hela vägen till Mora. Om vädret och skidorna fungerar något så när - åtminstone.

Det blev 40 km totalt och totaltid ute inklusive valla- och fikastopp var drygt fyra timmar.










Kommentarer
Postat av: lina

ÅH så underbart det låter och du strålar som solen gjorde idag. Blir glad när jag läser! Vilken perfekt dag! Grymma du!



Klart att du kommer ta dig hela vägen till Mora!!



KRAM!

2011-02-26 @ 21:44:52
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Keron

Shit, bra jobbat! Är ju ett heldags projekt att vara skidåkare!

2011-02-27 @ 00:25:31
URL: http://keron.blogg.se/
Postat av: ola

:-) Vad glad man blev av att läsa detta inlägg. Jag själv har varit ordentligt sjuk en vecka nu men skall testa och köra lite lätt idag. Ses om en vecka.

2011-02-27 @ 06:59:05
URL: http://cykelola.blogg.se/
Postat av: mamma & pappa

Helt underbart! Vilken bra dag och vad duktiga ni är.

Vi kommer att tänka på er extra mycket nästa söndag.

Kramisar / ma & pa

2011-02-27 @ 08:26:27
Postat av: Jonna

Men vilken skiddag! Det såg ljuvligt ut! Så fint väder var det inte i Vasaloppsspåren igår :) Men fina spår var det. Hoppas vi får det nästa vecka också!



Och 40 km - shit! Det är ju hur långt som helst. Jag har aldrig åkt längre än 36 km - DET stressar mig en del!



Läste ditt inlägg nedan också (såklart), och ja visst strömmar många tankar och "om" genom huvudet... men om man har inställningen att det är ett äventyr och en fest - och den inställningen förmedlar du verkligen, så tror jag dagen blir underbar, och jobbig såklart. Jag är säker på du kommer överraska dig själv.



Och du, tack för din fina pepp igår! Jag blev jätteglad! Kram!

2011-02-27 @ 13:43:43
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Therese

Åh vad härligt med ett så skönt långpass veckan innan Vasan! Precis vad man behöver just nu känns det som. Jag hoppas och tror att du kommer få roligt i år igen mellan Sälen och Mora, och förhoppningsvis krånglar inte trafiken så du kommer i tid till starten och får vara med om allt det där mäktiga i att 16000 människor och 32000 stavar far iväg.

2011-02-28 @ 06:52:15
URL: http://theresewahlgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback