TANKAR... (FAST JAG SKA SLUTA TÄNKA SÅ MYCKET)

En liten inblick just nu:

Jobbar mentalt på att inte fastna i julstressen. Tänker att... (nej, just det - sluta tänka så mycket) okej, nu försöker jag helt enkelt att vara här och nu. Kroppen känns sliten, huvudet känns trött. Jag lider med flera vänner som mår dåligt och jag önskar att det fanns något jag kunde göra. Funderar på varför vi hamnat i våra olika situationer (försöker fortfarande sluta tänka) och varför det gör så ont när de man tycker om inte har det bra. Jag längtar hem till familjen i jul, semester från jobb och förhoppningsvis lugn och ro. Samtidigt som jag vill vara hemma i mitt eget hem och jag oroar mig för att resa bort och saknaden(försöker sluta tänka på det också). Jag kollar på Biggest loser, jag slår in någon julklapp och dricker lite mer glögg. Mår ganska bra, känner mig oförskämt lycklig ändå och njuter av insikten...


Kommentarer
Postat av: Jonna

Vilken väldigt vacker bild, då sinnesbilden och vinterbilden som detta fina inlägg bjöd på! Visst får man kämpa för att inte fastna i den kletiga julstressen... men det är så svårt att säga nej till sådant man någonstans ändå vill, men inte mäktar med. Jag önskar dig en väldigt, väldigt fin jul med mycket vila, praliner och frisk luft! Hoppas att du inte behöver vara i saknad alltför många dagar!

2011-12-20 @ 11:22:20
URL: http://www.fartfylld.blogspot.com
Postat av: Malin

En bra reflektion. Just det där med att sluta tänka är verkligen så svårt.

Förkylning och hosta kom som ett brev på posten till mig, så nu känner jag mig grymt avslappnad. Ingen julstress eller stress överhuvudtaget så känns väldigt skönt.

Lite ledighet över jul och en solsemeser inbokad i januari kommer göra gott. För dig oxå hoppas jag!

Vart är det du skall åka?

Skönt att höra att du är lycklig! Kram

2011-12-20 @ 11:32:21
URL: http://healthandliving.blogg.se/
Postat av: Helena

Men du... det är ok att tänka, så länge man kan "snäppa sig ur" thinking-mode.



Jag tackar för sällskapet igår. Ni är bara för söta ni två. Sitter som Piff och Puff i soffan och diskuterar saker :)



Jag önskar dig en fin och lugn jul, men snart ha dig åter i ljuva nord. Vi har långprommisar att genomföra- Mycket surr att ta igen.



K R A M !!

2011-12-20 @ 15:53:45
URL: http://helenaochlea.blogg.se/
Postat av: Mari

Mm, ibland ska man bara sluta tänka så mycket. Jag borde också göra det.

2011-12-20 @ 21:33:11
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Annoula

Att du är medveten om saker kanske gör det lättare? Hur som helst så måste du ta hand om dig nu och vila mycket! KRAM

2011-12-21 @ 12:51:12
URL: http://www.annoula.se
Postat av: Josefine

Jag tycker inte att du behöver sluta tänka, jag tycker att det låter jättebra att du är medveten om situationen och framförallt vart du själv står i den och var du faktiskt mäktar med att vara i den!

Men självklart vore det fantasktiskt med en "off"-knapp för tankebryderierna till och från.



Önskar dig en underbar jul och att du får fortsätta vara oförskämt lycklig!

2011-12-21 @ 16:48:05
URL: http://knuppmuppi.blogspot.com
Postat av: Carl-Magnus

Ooo, tänka kan vara jobbigt, särskilt om man fastnar i tankar. Själv har jag inte köpt en klapp, blivit blåst på julfirandet med mina barn och drar istället till gbg över jul. Mitt bästa tips är att simma. När tänkte för mycket så simmade jag, sim sim sim. Kroppen blir viktlös och nere i det blå finns det inte plats för så mycket tankar och kommer dom så försvinner de med vattnet du lämnar bakom dig. Sim sim sim!

2011-12-21 @ 23:13:43
URL: http://www.järnpöjkarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback