SPRING I BENEN

Ytterligare ett pass på löpbandet är avverkat. Jag har inte planerat nåt riktigt träningsupplägg just nu förutom att starta lugnt men att försöka få kontinutet. Dessutom tror jag att intervaller är den bästa träningen för att göra framsteg så det ska jag väl eftersträva cirka en gång i veckan.

Just nu är jag glad att jag kan jogga i 40 minuter och att det känns relativt lätt. Mitt löparsjälvförtroende är inte så bra och jag känner mig krasst medveten om mina begränsningar.

Jag läser att marathonprogrammen startar nu och även inför Göteborgsvarvet tror jag att det är klokt att påbörja träningen nu för att undvika belastningsskador längre fram. Jag kan tänka mig att snegla lite på dem uppläggen också framöver eftersom det finns färdiga program för alla möjliga distanser och nivåer.



Kommentarer
Postat av: Jonna

Bra JOBB! "Springa 40 min och det känns lätt", om du jämför dig med medelsvensken så är det nog långt ifrån alla som tycker det ;) 40 min är ju en rätt mastig tur för många! Men inte för tremil-Annika! Och jag är övertygad om att du kommer hitta tillbaka till löpningen och löpsjälvförtroende :) Minns minsann dina intervaller och långpass för ett halvår sen!

2011-12-07 @ 11:54:22
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Mari

:) Vad duktig du är.



Runners World (tidningen alltså) har en rolig utmaning nästa är, den kan säkert vara bra om du ska träna inför lopp =)

2011-12-07 @ 18:57:10
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback