LÖPBAND OCH RODD

Jag är nog en aning tudelad i gymfrågan. Om att gymma och strikt följa ett program (oavsett vad det gäller) och ge 100 % på varje pass och således prestera och mäta och kanske träna 3-4 dagar i veckan. Eller att kunna gå till gymmet och bara underhålla kroppen, göra lite av varje, det man känner för just för dagen och köra både kondition och styrka parallellt.

I min drömvärld så väljer jag nog första alternativet men i verkligheten vet jag att jag inte fungerar så. Jag kan inte alltid prestera och jag vill inte (längre) tvinga mig till något jag inte vill. Ibland går jag till gymmet helt utan plan, tycker att det är trevligt att se folk och vara nöjd med känslan av att ha "gjort något" istället för att suttit hemma och kolla på tv. Och ibland så har jag en plan under dagen eller när jag kommer till gymmet men ändrar mig eftersom tiden går... jag kanske får syn på stakmaskinen och blir sugen på den istället för löpbandet.

Jag tror att i mitt fall så har jag det svårare att riktigt motivera mig när jag inte har något klart utstakat mål. Igår var väl en sådan där tveksam dag som inte var så planerad eller målmedveten. Men det blev lite kondition och lite förbränning efter ett par dagar fyllda av lussekatter, knäck och andra rester från helgens firande.

Löpband 25 minuter och roddmaskin 25 minuter. Kort pass men jobbigt. Jag hade glömt hur roligt det är med rodd!  


Kommentarer
Postat av: Mari

Jag är nog tvärtom, måste ha ett utstakat pass framför mig. Annars blir det pannkaka haha =). Men rodd och löpband är ju superbra...

2011-12-16 @ 10:15:36
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Jonna

Och rodd är ju verkligen grymt bra träning! Efter längdåkning känns det som rodd kommer på andra plats över den "ultimata träningsformen" som aktiverar kroppens stora muskelgrupper, rygg, mage, ben, samt är grym konditionsträning...

2011-12-16 @ 10:18:26
URL: http://www.fartfylld.blogspot.com
Postat av: Karin

Intressanta tankar, själv gillar jag att ta träningen "som den kommer", vad jag känner för dagen. Det ska inte vara något tvuång utan något man vill:)

2011-12-16 @ 10:54:54
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Jojohanna

Jag förstår precis det där med motivation och mål. Vill så gärna hitta mig ett utmanande och roligt mål att fokusera på. Då skulle det onekligen bli enklare att träna mer inriktat. Men jag bet ju inte bara VAD...



Jag tycker annars det lät härligt att ta passet som det kommer. Göra det man är sugen på för stunden. Nog för att jag aldrig blir sugen på att gymma :)

2011-12-17 @ 07:04:27
URL: http://skynda.blogspot.com
Postat av: sanna

Åh rodd är sååå jobbigt :-P

2011-12-17 @ 12:57:08
URL: http://sannaochlivet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback