TVÅ GÅNGER ÄR EN VANA...

1. Igår "sprang" jag. Eller rättare sagt så tog jag en paus från lägenheten och bytta om till löparkläder och beslöt mig för att bocka av passet jag fasat för länge. Passet där jag får börja om att plågas. Löpstegen som känns tunga. Kroppen som inte samarbetar. Huvudet som åter igen talar om för mig att jag inte är gjord för det här.

Och ja. Ungefär så var det väl. Men det konstiga var att det kändes lite kul i alla fall. Jag sprang utan klocka och var ute och rörde på mig i 25-30 minuter.

2. Idag. Lördagsmorgon. Solsken och sommar i luften. Höstens gymschema lockade med tre alternativa pass som slutligen resulterade i att jag gjorde comeback på Body Pump. Härliga, ljuvliga träning som får mig att må så bra. Sjuka, jobbiga pump-pass som får musklerna att svida. Nu går jag bara och väntar på reaktionen och resultatet av alla knäböj och utfallssteg. (En parentes värd att notera är att någon tydligen kört benlåten med 40 kg på stången. Respekt.)

Två leenden. Ett förväntansfullt. Ett lite tröttare - lite nöjdare.





Kommentarer
Postat av: Sofie RW

Det brukar kännas speciellt bra när man kämpat sig igenom pass. Bra jobbat - och fina leenden som vanligt!

2011-08-28 @ 08:25:30
URL: http://www.runnersworld.se/blogs/sofie/
Postat av: Anki

Skönt! :) Och klart att två gånger är en vana..:)

Postat av: Helena

Tusen tack! Den värmde!

2011-08-28 @ 15:20:36
Postat av: Annoula

Två gånger är absolut en vana :)!

2011-08-28 @ 19:02:59
URL: http://www.annoula.se
Postat av: JoHo

Åh! Grattis! Och ja, 2 gånger är definitivt en vana :) (jag har också såna där "jobbiga" pass framför mig... måste kicka igång post-graviditetskroppen med mer ös än promenader så småningom ju :))

2011-08-28 @ 23:28:15
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback