BLOGGER BOOT CAMP, DAG 2

Dagen började med ett Body Attack-pass och det visste jag inte mer om än att det skulle vara full fart och ganska enkel koreografi. Frida hade dessutom pratat gott om instruktören Kristin Andersson. Kroppen var öm på nya ställen efter gårdagen och jag var som vanligt morgontrött. Att ösa på i ett högt tempo kändes ganska tufft till en början men det gick fortare än jag trodde att komma in i stämningen. Ett upplägg med enkla aerobics-övningar (som t.o.m. jag klarade av), styrketräning och högt tempo gjorde att svetten lackade direkt. Det var kul att få hoppa och studsa och glädjen från instruktören smittade av sig.



Efteråt ställde jag mig i kö till Footbalance som var en av eventets sponsorer. De bjöd på en fotanalys och nya sulor som värmdes efter fötterna direkt på plats. Det innebar att jag missade Body Balance med Jessica Clarén som jag hittills bara hört talas om. Nu fick jag i alla fall se och höra henne in action eftersom jag var i samma lokal.






Rosa sulor från Foobalance

En kostföreläsning avslutade dagen. Tyvärr var det knappt om tid och vi hann inte ställa egna frågor men dietisten Marina Sjöberg verkade ha en väldigt sund inställning och bra uppfattning om hälsa. Min tolkning av henne är att liivet handlar inte bara om träning och mat utan de är däremot hörnstenar som bidrar till att vi kan njuta av det som är viktigt för oss. Hon spräckte myten om att nyttig mat är lika med fiberrik och betonade ännu en gång att vi inte behöver proteintillskott trots att vi tränar mycket. Att försöka vara lyhörd på kroppen och ta reda på vad man själv mår bra av är också nyckeln till framgång. Jag hade gärna lyssnat mer på henne.


Erika och jag i solen

Själva avslutade vi helgen i solen i Kungsträdgården med en yoghurtglass innan hemresan till norr påbörjades. Dagens sista "träningspass" blev brottningsmatchen med resväskan som var fullproppad med alla blöta träningskläder och fina gåvor från eventets sponsorer.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Lika duktig som vanligt ;) Härligt att du har haft ännu ett lyckad träningsläger. Ha en riktigt skön påsk!



Kram Emelie

2011-04-22 @ 23:06:50
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback