SEVÄRT

Jag har aldrig bantat och hoppas att jag aldrig får för mig att göra det. Jag vill däremot vara medveten om vad jag äter och hur det påverkar mig. Inte bara viktmässigt utan för vålmåendets skull, energinivån, magens välbefinnande och även hur huvudets synvinkel så jag inte drabbas av huvudvärk/migrän.

Igår såg jag på Biggest Loser Sverige på tv4s play-kanal och jag är fullt benägen att hålla med Ullis och Saras åsikter om programmet. Jag är inte helt begeistrad heller. Det är verkligen mest fokus på vägningen och minst fokus på själva coachningen. Jag är också nyfiken att höra vad som händer med deltagarna efter att de åkt ut. Själva upplägget inför gårdagens program med att i vinjetten avslöja att det barnlösa paret redan var gravida förstörde en hel del som kunnat vara spännande.

Men... på TV4 play kunde man även lyssna på föreläsningen från programmet av fetma-proffessorn i sin helhet - och det gjorde jag. Jag är visserligen svag för föreläsningar i allmänhet bara de är någotsånär bra på att prata, vet vad de pratar om och kan förmedla något vilket Stefan Rössner absolut gjorde. Jag fick lära mig en del men också så satte han fyndiga ord och sammanfattade redan kända saker på ett bra sätt.

Jag blev inspirerad av stenålderskosten och ska försöka implementera delar av det i min vardag.

Här kan du se föreläsningen.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Kul att man kan få se hela föreläsningen! Rössner gillar jag - tycker att han är sund och bra.

2010-09-14 @ 15:05:51
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Dessi

Den här föreläsningen är också riktigt intressant. Den är 1,5 timme, men värt varenda minut! :)



http://56kilo.se/2010/09/13/socker-den-bittra-sanningen/

2010-09-14 @ 16:05:42
URL: http://dessismat.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Gillar inte heller riktigt hur de har lagt upp Biggest Loser Sverige för programmet har större potential än vad de får fram när det bara är fokus på viktminskning. Ska genast kolla på den där föreläsningen, låter väldigt intresasant!

2010-09-14 @ 16:15:08
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag är inte ett så stort fan av Biggest Looser upplägget... Gå ner sådär mkt på sådär kort tid, njae, inte min melodi. Men kan tänka mig att föreläsningarna är intressanta, kanske ska spana in dem på nätet.



Du läste rätt, Lillsjön är det och visst är det lillebror till Storsjön. Vi bor mitt i mellan, så det tar 5 min till storsjön och 10-15 till lillsjön, perfekta promenadområden!

2010-09-14 @ 17:17:48
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: Keron

Då är du ju närmare halvmaran än vad jag är, även om det var förra året du gjorde såna distanser :P

Jo det är lite trist och bittert. för en gångs skull var jag faktiskt anmäld till nåt och hade ett rejält mål och jag vet att jag har en bra grund att stå på så omöjligt kändes det inte, även om det bara var 8 veckor. men det är bara att ta nya tag och komma tillbaka starkare nästa såsong, och faktiskt genomföra!

2010-09-14 @ 21:51:37
URL: http://keron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback