PREMIÄRNERVER

Idag var det dags... som jag har väntat på den 13 september (och inte bara för att mormor fyller år - GRATTIS!). Äntligen!

Jo, idag var det nybörjarstart på kickboxningen som jag sneglat på i flera veckor. Tack vare den här tjejen fick jag upp ögonen för just den här sporten och vågade mig ner till lokalen utan att egentligen reflektera allt för mycket. Jag tackar åldern för den här tryggheten att jag inte blir lika nervös över att hamna i en ny situation med nya människor på nya platser utan att veta vad som ska hända och utan att ha någon som helst koll.

Kickboxing, 1 tim 30 min


Det var förvånande att se att så många hade kommit till dagens träning och att de flesta var i min ålder och att det var en bra blandning av både tjejer och killar. Väldigt roligt kändes det direkt och när tränarna hade presenterat sig så var det bara att köra.

Uppvärmning: Jogg med lite fysövning.
Rena fysövningar. (Här gick pulsen upp rejält och svetten lackade)
Axelsparring.
Teknikgenomgång.
Sparring med raka slag och krokar.
Stretch.

Jag vet inte om det var ett snällt nybörjarpass men jag kände att jag hängde med rätt bra och vips så hade 90 minuter gått. Som i ett litet nafs.

Det var första gången jag träffade Lisa och hon verkar vara en supergullig tjej. Eftersom hon kan det här med kickboxning redan fick jag lite extra tips och feedback när vi körde ihop. Jättekul att ses och hoppas att vi får sällskap fler gånger!

Det var jobbigt och bra träning men jag har ändå mer att ge. Just nu är det armarna och händerna som skakar och det ska bli spännande hur kroppen reagerar imorgon. Jag tror och hoppas att det blir ännu hårdare och jobbigare bara vi får bli lite varma i kläderna. Jag ser verkligen fram emot nästa pass och få träna ordentligt, hårt och på schema!


Lisa och jag efter passet!


Coola Lisa genom min immiga lins i den svettiga lokalen...

Kommentarer
Postat av: lina

ÅÅÅH fasen vad KUL det låter! Roligt att prova på något nytt! Bra jobbat!



Något sådant vill jag också köra någon gång i veckan!

En träningsform som skiljer sig från allt det andra. Vi får ta en match här i norr :-)



Spännande och se hur kroppen känns imorgon då, se

vilka nya muskler man hittade :-)



sov gott fina!

2010-09-13 @ 21:59:35
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Fasen så kul! Kickboxning har jag alltid sneglat lite på med ett nyfiket öga. Om jag hade mer tid så..

2010-09-13 @ 22:04:31
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Johanna

Kickboxning är typ det roligaste som finns! Tränade det i några år (två kanske) när jag gick i gymnasiet. Försökte återuppta det senare men det funkade aldrig med träningstider.



Aja, kul att du ska kickboxas!

2010-09-13 @ 22:54:55
URL: http://ettlivirorelse.blogg.se/
Postat av: Cissi

Gud så kul! Det där skulle jag oxå välja pröva en dag!

2010-09-13 @ 23:22:04
URL: http://pluppan.blogg.se/
Postat av: Suzan

heja!!! BRA jobbat!

2010-09-14 @ 04:18:42
URL: http://www.ettdussinpannor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback