PREMIÄRÅKNING

Längdskidor, 50 min

C:a 8 km. Igår trotsade vi femton minusgrader och jag fick min både efterlängtade och förfasade längdpremiär för säsongen.

Med dubbla handskar så stapplade jag ut i spåret och hade inte särskilt stort skidförtroende. Men bara några stavtag senare så mindes kroppen hur man gjorde och allt kändes bekant.

Hela passet gick ut på att ta fram gamla tips och trix i huvudet och omsätta det till verklighet. "Fram med höften", "lååånga skjut", "fram med axeln", "lita på skidorna" osv osv.

Jag var som vanligt orolig och smårädd för att åka i ett nytt spår utan att känna till utförsbackarna och dessutom inte lita riktigt på min egen förmåga men det gick över förväntan. Ett snällt spår som dessutom innehöll en perfekt lång raka för att träna stakning.

Vi har inte fått lika mycket snö som södra Sverige verkar ha fått och spåren var halvdåliga med både genomslag och väldigt sladdriga partier men det var ändå väldigt härlig åkning. Ljust ute när vi startade och mörkt när vi slutade. Elljusspår är nästan romantiskt och när frosten i träden glittrar vid sidan om skidspåren så är det inte tråkigt att vara skidåkare...



Förväntansfull! Och nervös innan passet.


Vackert!


Mycket frost blir det...


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja visst är det fantastiskt att vårt slit förra säsongen sitter kvar i kroppen. Inte alls som att börja om från början ju. Gillar din mössa! Var har du fått tag i den? Kram

2010-11-28 @ 20:14:45
URL: http://traningseffekt.blogspot.com
Postat av: Elin

Ja du, här har det kommit ruskigt mycket snö!! Bara idag har jag lyckats köra fast med bilen tre gånger på vägen upp från oss.... Men nu är jag riktigt sugen på att köpa skidor, synd bara att min tilltänkta lärare är så långt bort ;-) Hoppas du har dte underbart och lycka till imorgon på nya jobbet! KRAM

2010-11-28 @ 20:50:15
Postat av: Anki

Ser riktigt härligt ut..:)

Postat av: Malin

Härligt med skidåkning!! Jag måste bara ta mig tid att valla mina skidor i veckan, vill oxå åka nu när det finns en massa snö.

Hoppas det går bra på nya jobbet idag!! Kram

2010-11-29 @ 13:12:23
URL: http://healthandlivining.blogg.se/
Postat av: VasaTösen

Åh vad härligt det såg ut. Har själv tagit första turen också men mitt kroppsminne var inte lika uppdaterat som ditt.

Lycka till med början på allt däruppe!

2010-11-29 @ 17:13:06
URL: http://vasatosen.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Tack för tanken :)

Hoppas verkligen att jag blir helt bra så fort som möjligt, dricker bara flaskvatten nu. Men det känns surt att vi inte kan använda kranvattnet förrän någon gång under nästa år! Herregud, det är ju inte ett u-land vi levr i kan jag tycka! Men men det är bara att gilla läget.



Kram på dig!



ps. härligt att du fått premiäråket för säsongen gjort :) .ds

2010-11-30 @ 00:00:25
URL: http://capturethismoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback